Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till fuerteventura

  • Resa till fuerteventura

    Publicerad av wiseguy på 29 december, 2002 vid 10:09

    Har skrivit inlägg tidigare om att resa till fuerteventura i sommar. Nu har jag kollat lite på hur det kan genomföras och har kommit fram till att det inte går några billiga direktflyg dit från sthm utan att man måste hålla på och byta i gran canaria. Och billigaste flygstolen dit kostar 4000 och då kunde man max vara borta i 21 dagar!!.. det är ju som en charter typ.. skitdyrt. vad kostar det sen att ta sig till fuerte då? Är det nån som har gjort denna resa på sommaren, isf hur gjorde ni och vad kostade det??

    tabi svarade 21 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • johan

    Medlem
    29 december, 2002 vid 13:34

    Gran canaria låter korkat när man kan åka till Lanzarote som ligger så nära så
    att man ser Lanzarote från Fuerte. Åk till Lanzarote istället och hyr bil där, sen finns det en bilfärja som typ tar 30 minuter eller nåt ? som inte är speciellt dyr.

    Johan

  • wiseguy

    Medlem
    29 december, 2002 vid 15:00

    tackar för tipset!.. det är precis sånt jag vill höra så slipper vi gå på nitarna på första surfresan

  • wiseguy

    Medlem
    29 december, 2002 vid 18:49

    Nu tror jag att jag vet ett sätt att komma dit. Jag flyger till Gran Canaria och bokar biljett hos http://www.britanniaticket.com (ca 3500 + skatt). Sen hyr jag bil i Las palmas (ska kolla upp var) för att sen ta färja över Las palmas – Morro Jable (fuerte)(http://www.ferrycenter.se). Sen är det ju boendet.. tror det blir så att jag bokar genom http://www.flagbeach.com i tre veckor eller längre.

  • krille

    Medlem
    29 december, 2002 vid 20:58

    Johans tips e bättre då det som sagt var inte är långt mellan Fuerte och Lanzarote och dessutom billigare. Men du väljer, en grej att kolla upp bara då du hyr bilen är om du överhuvudtaget får ta med den på färjan för hyrbilsfirman. en del har det så att du inte får, i några fall så gäller inte försäkringen osv. Då vi hyrt bil varje år på Fuerte som senaste fem åren så har dom nu till sist blivit så hårda att man måste ha alla som skall köra bilen på papper för att försäkringen skall gälla osv. Och så som i en tråd som skrevs för ett tag sedan, det kan vara bra ide att följa lagen på dessa Kanarie-holmar tex inte parkera varsomstans då man kan få skaka galler och pröjsa fett till Bylingen annars. wink.gif
    Lycka till
    //Krille

  • tabi

    Medlem
    31 december, 2002 vid 15:51

    wiseguy!

    när ska du åka? jag ska oxå ner dit snart, stannar i nån månad eller nåt! en enkel från ving kostar typ 3000:- varför köper du inte det? så ska jag göra! var skulle du bo? jag måste bo nära flagbeach för jag har inget körkort! =)

    tobbe

  • wiseguy

    Medlem
    1 januari, 2003 vid 11:21

    jag och polarna hade nog tänkt oss att åka i sommar (juni) och va borta ca en månad!, e ju vindsäkrast då och så har man ju lite svårt att komma loss under våren med jobb och sånt ivägen Hade också tänkt att bo vid flagbeach nånstans men har planerat att hyra bil så man slipper släpa pryttlarna fram och tillbaka själv..
    Hade du tänkt åka snart eller?

  • tabi

    Medlem
    1 januari, 2003 vid 14:21

    jag tänkte nog va borta april eller maj, men nu vet jag inte om det blir av..! kanske ska satsa på en helsommar i varberg istället och då behöver jag pengarna till en surfbuss!! Så jag står i valet och kvalet nu, vet inte riktigt vad jag ska välja! klart det är fränare på fuerte men varberg e oxå skönt, och det kommer blir mycket billigare att va där…!
    jag tänkte snacka med snubbarna på flagbeach om boende! det jobbiga för mig hade ju varit att jag skulle va tvungen att hyra grejor och det skulle kosta satan!! =( Men nu tror jag det blir varberg, så snart jag inhandlat en fin buss!!!

    tobbe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till fuerteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.