Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till Hawaii

  • Resa till Hawaii

    Publicerad av hollister på 8 oktober, 2010 vid 18:53

    Har planerat att äntligen ta ut min komptid och åka till USA/Hawaii efter nyår. Behöver bra tips på vart man åker till Hawaiiöarna om man vill åka dit med flickvän och liten knådd på 6månader?

    Vi vill åka till en av öarna där man kan sola, bada, vindsurfa, surfa och snorkla. Eftersom vi har en liten med oss behöver vi ha eget (lugnt) boende.

    Vart åker man om man vill vara där 1-1,5 månader Januari-Februari.? Var finns det bra hyrställen och hur fixar man boende.?

    Är tacksam för så mycke info som möjligt.! 🙂

    carrera svarade 13 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mag

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 20:29

    Vindsäkrast är Maui. Sök på Maui på forumet och du skall finna massor.
    Maui är barnfamiljevindsurfarnas favoritställe, hur bra som helst. Förra året var väl 10 svenska familjer där samtidigt vid den tiden ni planerar att åka. I år ser det ut att bli lite färre. Vad jag vet.

    /Magnus

  • maxx

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 09:15

    Boende tips: http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/hawaii/maui
    Hört rykten att dollarn sjunker under 6kr inom ett halvår, bara hålla tummarna.
    Ha en trevlig semester(onödig kommentar om ni åker till Maui 🙂 )

  • hollister

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 11:53

    Spelar det någon stor roll var på Maui man bor och behöver man ha hyrbil för att ta sig runt till olika ställen?

    Finns det surfcenter som har utrustning att hyra ut (Vind/Vågsurf) och var finns dem?

  • mag

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 20:52

    Kahului hittar du 80% av shoparna. Att hyra är enkelt och bra.

    Bil är som alltid i USA ett måste. Alltid!

    Bo helst nordkusten, Kahului – Spreckelsville – Paia – Haiku.

    Kihei funkar också men är tristare.

    /Magnus

  • hollister

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 19:07

    Skulle boka boende via VRBO.com på Maui och frågade om det gick att betala med kreditkort. Fick svaret att det kostar 4% extra men var gratis med personal checks, cashier checks och money orders, Vad har ni för erfarenhet av detta??

    Kan man enkelt betala på annat sätt än med kort från en svensk bank??

  • jeppepeppe

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 06:23

    Jag förde över pengar bank till bank och det funkade kanonbra. Men, det är kanske större risk med det än med kort? Jag vet inte.

  • carrera

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 17:23

    Jag har oftast betalat handpening osv med kort för att sedan 30 dagar innan man åker betala resten via sk. money order!

    Vi (2+2) har bott både på nordsidan Sprecks och Norra Kihei, båda har sina possetiva sidor! skulle jag åka själv igen bara för surfingen så skulle jag bo på north shore, men om frugan o barn ska med så är det mer semester likt i typ Kihei, hotel, resturanger man kan gå till!Intrycket jag har är att det är betydligt svårare att hitta boende till vetigt pris på nord sidan! Senast hittade vi condos via VRBO med pool osv för samma pengar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa till Hawaii

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.