Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resa till hawaii

  • resa till hawaii

    Publicerad av fredrik-plantin på 18 april, 2001 vid 13:36

    tjenare! .. hade tänkt å åka till hawaii elelr australien i höst å skulle vilja ha lite info om hawaii .. vart man bor billigt..hur mycke de blåser i okt-januari …vilket flybolag man kan få ett billigt pris på frakten me grejerna …om man klarar sej på 10000 kr i månaden med bil,bostad å mat utan å snåla.. tack på förhand lev väl!

    rian svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 april, 2001 vid 15:27

    kolla in filmen SAND MELLAN TÅRNA!!!

  • rian

    Medlem
    18 april, 2001 vid 20:44

    Hej,
    jag bor på hawaii,(o’ahu) i alla fall i 8 månader till.

    Det första jag kan säga är att tiden du valt att åka är helt fel!
    Det blåser dock alltid mer på Maui, men vintern är den vindfattigaste tiden, jag hade bara 5 schyssta seglingsdar
    (5,0) i December och Januari tillsammans detta år.

    Kommer du däremot ner nu, så har du all vind du vill. Tradevindarna blir som starkast i april så att åka någon gång, februari – maj
    är det bästa, vet inte hur Australien funkar men jag antar att det är bättre där på vintern.

    I övrigt, $1=10kr som du kanske har märkt, men du klarar dig på 10000kr i månaden, om du inte bryter master,
    festar för mycket och hittar ett billigt ställe att bo på etc. M.a.o. du lär ju budgetera för mer så att du slipper stå utan cash, det
    kan sabba många seglingsdagar.

    Maila gärna om du undrar något mer.
    /Rian

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resa till hawaii

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.