Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resekompis || Freestyle tävling på Öland

  • Resekompis || Freestyle tävling på Öland

    Publicerad av wind-lover på 26 april, 2007 vid 10:01

    Hej!

    Jag vill komma till Öland under helgen 18-19 maj.

    Finns det någon här nere (Lund) som ska dit som har plats i bilen?? 🙂

    vill såå!

    wind-lover svarade 17 år sedan 11 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • Oregistrerade

    Gäst
    26 april, 2007 vid 12:14

    Det är fullt möjligt att jag inte har något bättre för mig än att köra till öland med dig 😀 /Alx

  • wind-lover

    Medlem
    26 april, 2007 vid 12:29

    @Oregistrerade 379418 wrote:

    Det är fullt möjligt att jag inte har något bättre för mig än att köra till öland med dig 😀 /Alx

    haha gött vännen! 😀

  • henke201

    Medlem
    26 april, 2007 vid 14:59

    Jag sticker förhoppningsvis dit med men har tyvärr 18års gräns i bilen pga “Tung musik”

  • wind-lover

    Medlem
    26 april, 2007 vid 18:49

    @Henke201 379448 wrote:

    Jag sticker förhoppningsvis dit med men har tyvärr 18års gräns i bilen pga “Tung musik”

    aha bara gamlingar i bilen alltså. trodde inte sven ingvars o arvingarna räknades som tung musik men men:)

  • wind-lover

    Medlem
    27 april, 2007 vid 13:15

    Hur ska man bo där?
    finns där små stugor i närheten att hyra, ska man tälta, sova under seglet eller ska man bo i bilen??

  • tobhed

    Medlem
    27 april, 2007 vid 13:30
    wind-lover;379671 wrote:
    Hur ska man bo där?
    finns där små stugor i närheten att hyra, ska man tälta, sova under seglet eller ska man bo i bilen??

    Hittade en liten stuga till dig här Linnea, precis vid stranden och nära till surfet…
    http://www.blocket.se/vi/11377813.htm?ca=18_s

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 april, 2007 vid 13:47

    Ouuu, biljardbord och allt! 😀
    Stugorna nära Haga är uppbokade sen länge när vi kollade, enda eventuella chansen är att kolla med Sandbergens Vandrarhem (RAN hyr där men beroende på hur många de blir så kan det bli ströplatser över).

    Vi från GWC satsade till slut på Eriksöre (http://www.eriksore-camping.se) men det ligger ju några km ifrån tyvärr..
    Hyr du det där huset så kanske vi kommer och slafar hos dig.. 😀

  • wind-lover

    Medlem
    27 april, 2007 vid 13:54

    @Oregistrerad 379680 wrote:

    Ouuu, biljardbord och allt! 😀

    Hyr du det där huset så kanske vi kommer och slafar hos dig.. 😀

    Hahah låter som en plan 😉

    Tack tobias!

    Men man hade kanske kunnat få ihop lite folk och dela på en, den stugan är rätt stor ju!

    Eller? hur hade ni andra tänkt bo?

  • rasmus_w

    Medlem
    29 april, 2007 vid 09:50

    Annars kan man lita på att det ordnar sig. Kan ingen skjutsa, ta en buss och hyr grejor på surfcentret. Och är du väl där så löser sig antagligen bostadsfrågan när folk fattar att här finns en surfare utan bostad.

    Sägs det. Jag har förstås inte provat. 🙂

  • svenne

    Medlem
    29 april, 2007 vid 10:13

    Kolla med campingen innan, http://www.eriksore-camping.se, de har både lyxalternativ och budgetboende. Det har inte varit fullt när jag bott där tidigare.

    –S

  • styret

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 07:46

    Rasmus W alternativ är inte helt dumt om det itne går att åka med någon bil. tåget från lund till kalmar kostar 130 spänn om du tar just nu biljett via resplus.se och från kalmar till haga park typ 30 spänn.

    Boende är nog tält smidigast om du inte har egen bil eller chaufför. om dy har det har jag en 6bäddars stuga att hyra ut 8 km från haga. I priset ingår även surfguide till dagens bästa vågspott om det pungar i lite.

    men nån från lund borde ställa upp och skjutsa. juniorer måste backas!

  • rasmus_w

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:19

    Kan tillägga att jag kommer köra på det alternativet själv, fast från Stockholm. Mamma är numer åretruntare på Öland och både stugan och tuttförstoringskliniken är beboeliga, att cykla till Haga går på ca 45 minuter.

    Och har jag inte råd att hyra prylar så kommer jag ändå dit för att känna doften av vindsurfing och pladdra med surfare.

  • styret

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 19:28

    ett tips till dig rasmus. åkte med swebus för ett tag sen. 50 spänn kalmar-sthlm… slå till biljett.

  • simpa

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 17:32

    @Oregistrerad 379680 wrote:

    Ouuu, biljardbord och allt! 😀
    Stugorna nära Haga är uppbokade sen länge när vi kollade, enda eventuella chansen är att kolla med Sandbergens Vandrarhem (RAN hyr där men beroende på hur många de blir så kan det bli ströplatser över).

    Vi från GWC satsade till slut på Eriksöre (http://www.eriksore-camping.se) men det ligger ju några km ifrån tyvärr..
    Hyr du det där huset så kanske vi kommer och slafar hos dig.. 😀

    Har hört rykten om att RAN har bokat 40 platser.

  • jonteasu

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 18:43

    Eh, asså ska du tävla Linnea? För issåfall kan du några trick? Eller hade du tänkt köra ett slag lr två, kanske någon gipp… Förvisso lär du vinna juniordamklassen på det…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resekompis || Freestyle tävling på Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.