Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resekompis sökes !

  • resekompis sökes !

    Publicerad av charlotta på 16 augusti, 2006 vid 09:08

    Hej !

    Jag söker någon att åka iväg med och vindsurfa under månaderna jan -framåt. Min resekompis har fått förhinder i och med jobb så därför står jag nu ensam. Har inte riktigt bestämmt vart jag vill åka men har lite olika funderingar bland annat sydafrika men är öppen för andra förslag.
    Har surfat ett tag men har mycket kvar att lära, vill därför åka någonstans där jag kan utvecklas och där det inte är allt för svårt.

    Tacksam för svar Charlotta

    Oregistrerad svarade 17 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • styret

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:55

    hej!

    Om du ska åka till Sydafrika så räkna med att det är hårda förhållanden, även på sjön. det blåser verkligen apa. Men om du är sugen på det så kör för fan!

  • lars_k

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:21

    Ett alternativ i SA är Langebaan, dvs i lagunen 2 timmar norr om CapeTown. Finns surfcenter där:
    http://www.capesport.co.za/
    Snällt och vindsäkert, men kanske lite dött om man ska bo där uppe…

  • johnjrambo

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:29

    Isla Margarita är ju annars ett bra alternativ, vindsäkert, långgrunt o riktigt mysigt ställe!
    Kika in på min hemsida, kolla under “surfresor”, där kan du kolla på förra årets resa 2005 o från detta året 2006.
    5 Månader med bilder o text!

    http://rambooo.kicks-ass.org

  • tropic

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 14:07
    Charlotta wrote:
    Hej !

    Jag söker någon att åka iväg med och vindsurfa under månaderna jan -framåt. Min resekompis har fått förhinder i och med jobb så därför står jag nu ensam. Har inte riktigt bestämmt vart jag vill åka men har lite olika funderingar bland annat sydafrika men är öppen för andra förslag.
    Har surfat ett tag men har mycket kvar att lära, vill därför åka någonstans där jag kan utvecklas och där det inte är allt för svårt.

    Tacksam för svar Charlotta

    Vad innebär “jan – framåt”? Hur snart måste du ha svar? Jag måste säga att jag är lite sugen…eller mycket. Har du msn kan vi gagga lite mer om hur du tänkt dig. peredvard@fornbobryggbatar.se

  • herodude

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 16:51

    jag och en polare har tre månader på maui från och med 20:e februari:P

  • skywalker

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 09:02
    jOHNjRAMBO wrote:
    Isla Margarita är ju annars ett bra alternativ, vindsäkert, långgrunt o riktigt mysigt ställe!
    Kika in på min hemsida, kolla under “surfresor”, där kan du kolla på förra årets resa 2005 o från detta året 2006.
    5 Månader med bilder o text!

    http://rambooo.kicks-ass.org

    Var bodde ni och hade ni egna prylar med eller hyrde ni ?

  • johnjrambo

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 10:12

    om du e för lat för o kika detaljerad info på min sida kan jag “anstränga” mig att skriva här..

    Bodde på Coccos.
    Egna prylar med.

  • danneman

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 15:25

    För mig blir det nog minst en månad i El Yaque i år igen där e så jävla gött!
    februari – april

    Men Vietnamn lockar faktiskt lite med!

  • surfjohan

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 19:30
    Dannnek wrote:
    För mig blir det nog minst en månad i El Yaque i år igen där e så jävla gött!
    februari – april

    Jag har frågat det förut men frågar igen då jag på senare tid också blivit gött inspirerad av er grabbar (och även lyckats halvt tjöta hål i huvet på mina polare om tjänstledighet, banklån och tentor som kan skjutas upp), men jag fattar fortfarande inte.. hur gör man om man vill åka iväg till elyaque i en månad när man är fast i svenssonträsket?

  • danneman

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 20:59
    Surfjohan wrote:
    Dannnek wrote:
    För mig blir det nog minst en månad i El Yaque i år igen där e så jävla gött!
    februari – april

    Jag har frågat det förut men frågar igen då jag på senare tid också blivit gött inspirerad av er grabbar (och även lyckats halvt tjöta hål i huvet på mina polare om tjänstledighet, banklån och tentor som kan skjutas upp), men jag fattar fortfarande inte.. hur gör man om man vill åka iväg till elyaque i en månad när man är fast i svenssonträsket?
    Jobbar ,sparar in på allt.. Tar tjänsteledigt direkt när man kommer hem från resan. svensson livet vad e det?? en 42tumsplasma å 2 bilar å en hundfan ja då e det nog kört!

  • kelso

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 04:59

    Svensson liv suger….

  • surfjohan

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 06:23
    Dannnek wrote:
    Jobbar ,sparar in på allt.. Tar tjänsteledigt direkt när man kommer hem från resan. svensson livet vad e det?? en 42tumsplasma å 2 bilar å en hundfan ja då e det nog kört!

    Hehe, Svenssonlivet är när man har en lägenhet och fast jobb. Ingen Plasma hemma hos mig, ingen bil heller.. inte ens ett körkort.. (än). Hmm, ja får väl räkna vidare på detta då och fortsätta idoktronera mina polare.. spänna fast dom i stolar i källaren med elektroder på huvudet och visa snabba klipp på silikonrumpor, vajande palmer och spockar..

  • styret

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 08:30

    har inget fast jobb men ett par sässongsjobb jag vet jag kan komma tillbaka till, bor i husvagn eller hos morsan och farsan, behåller mina surfgrejer ett par år, har distansförhållande så jag kan jobba satan i veckorna om det inte blåser utan att tjejen har nått att säja till om.

    och just det, köper bara smuggelbärs…

    det är mitt recept på ha råd med resande.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 augusti, 2006 vid 21:44
    styret wrote:
    har inget fast jobb men ett par sässongsjobb jag vet jag kan komma tillbaka till, bor i husvagn eller hos morsan och farsan, behåller mina surfgrejer ett par år, har distansförhållande så jag kan jobba satan i veckorna om det inte blåser utan att tjejen har nått att säja till om.

    och just det, köper bara smuggelbärs…

    det är mitt recept på ha råd med resande.

    smugelbärs rockar! det är det som gör ekonomi!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resekompis sökes !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.