Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reserapport: Naxos i slutet av september

  • raggarn

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 10:56

    @mikeemikee 717185 wrote:

    Hur tog du dig dit? Flög du via San Torini och båt eller hittade du bättre alterntativ?

    flyg med SAS Arlanda-Heraklion och sen buss +taxi som sagt….finns tydligen båt Heraklion-Sitia oxå

    nästa gång blir nog med egna prylar…..flygstol Arlanda-Rhodos och inrikes Rhodos-Sitia om det funkar med surfprylar

  • planing

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 17:37

    @mikeemikee 717185 wrote:

    Hur tog du dig dit? Flög du via San Torini och båt eller hittade du bättre alterntativ?

    Jag flög med Apollo till Santorini och då ska man säga att man vill ha transfer till Naxos. Det kostar typ 300 kronor för tur och retur, så det blir inte mycket billigare att åka lokalbuss till hamnen och köpa egna båtbiljetter. Om det nu ö.h.t. går en lokalbuss på rätt tider…

    En annan gång åkte jag tåg till Köpenhamn och flög med Norwegian till Aten. Sedan taxi till Pireus, och vidare därifrån med båt. På hemvägen åkte jag tåg från Pireus till Atens flygplats om jag kommer ihåg rätt. Det är bättre. Men det var ganska så meckigt. Tror att flyget landade i Aten sent på kvällen, så jag var i Pireus kanske kl ett på natten. Nästa båt gick typ fem på morgonen, och det visade sig att den nästan var full. Trodde inte att det kunde hända. Jag brukar resa lite ad-hoc, och det funkar bra för det mesta. Nu gjorde det det även i detta fallet. Men som sagt, flyg med Apollo till Santorini är bättre.

    Ytterligare ett alternativ är att flyga till Aten, och sedan flyga med litet plan till Naxos. Tror inte att Aten-Naxos är sådär jättedyrt. Nån tusenlapp. Har inte testat det dock, men mycket möjligt att jag gör det nån gång.

  • planing

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 17:38

    @Raggarn: Jaha, jag trodde att du skulle skapa en egen kretatråd. Nu blir det lite rörigt här i naxostråden. 😉

    Men tack för rapporten. Ser fint ut.

  • raggarn

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 18:03

    @Planing 717243 wrote:

    @Raggarn: Jaha, jag trodde att du skulle skapa en egen kretatråd. Nu blir det lite rörigt här i naxostråden. 😉

    Men tack för rapporten. Ser fint ut.

    ok sorry va lite trött när jag la in den
    nå´n admin kan kanske flytta på den isf….

  • planing

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 18:09

    Lugnt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reserapport: Naxos i slutet av september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.