Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Reservdelar" till gammal north rhino

  • "Reservdelar" till gammal north rhino

    Publicerad av kaptenen på 22 juli, 2010 vid 07:08

    tjena, inventerade min gamla north rhino 06 (kan vara 05) 9m igår, märkte att jag saknade en av de två hårdplaststänger som sitter längst ut i ändarna på kiten för att hålla isär främre och bakre linorna och hindra kiten från att tvinna sig. någon som har en gammal trashad rhino 9 som har såna till övers eller vet hur man skulle kunna få tag på dem? Det är lite panik på den fronten eftersom jag ska iväg om två veckor och måste ha den klar tills dess, all hjälp uppskattas!

    Jakob

    för övrigt, någon som vet vilken årsmodell det är genom att kolla färgkombinationen? lägger in en gammal bild på den.

    **edit: om det var oklart vad jag menade la jag upp en till bild som visar var de sitter**

    spohl svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nundy

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 10:07

    Det är en -06a..

  • kaptenen

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 10:13

    tack för det, då vet jag iaf årsmodell på den 🙂 funderar på om bara kan svänga förbi rusta och kapa till ett rör av hårdplast till samma längd, borde ju fungera alldeles utmärkt med lite magisk silvertejp på ändrana…

  • roland

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 11:35

    den första bilden var verkligen bra

  • kaptenen

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 12:02

    den första bilden är på min kite, den andra är bara en north rhino från google images, tanken med första är att någon skulle känna igen färgkombon och på så sätt kunna tala om för mig vilken årsmodell den är. andra är för att det var lite lättare att illustrera var pinnarna sitter på den bilden än att zooma in den andra som är stulen från facebook och blir typ 2×3 pixlar om man försöker zooma. antar att det inte framgick av första posten…

  • spohl

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 12:21

    Antar att det är någon typ av latta, och sådana finns ju i olika storlekar i båtbutikerna. Tror att ett vanligt plaströr kan vara för sprött så att det är risk att det går av. Om det är något runt du behöver så tror jag att ett vanligt VP-elrör (av bättre kvalite) nog är segare, de går ju inte av utan de brukar ju “kollapsa” om man bockar dem för hårt.

    t.e.x
    http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=3783

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Reservdelar" till gammal north rhino

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.