Senaste nytt Forums Vågsurfing Restips Biaritz

  • Restips Biaritz

    Publicerad av newold_surfer på 31 maj, 2005 vid 14:09

    Allo,

    Jag tänkte dra till Biaritz till sommaren för att ta upp planerna på att lära sig surfa. Är det någon som sotter på gyllene tips om hur, och vad man skall göra inte göra med mera om detta så tar jag tacksamt emot tips.

    Skall man till exempel köpa bräda eller hyra, skall man tälta eller hyra rum i vandrarhem. Hur är det att bila ner? Finns det saker man bör göra och inte bör göra med mera. Går det att vindsurfa där?

    newold_surfer svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mat

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 14:22
  • mag

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 21:15

    Köp senaste numret av tidningen Åka Skidor där det finns ett helt reportage om just Biarritz.

    Jag skulle inte tro att det är speciellt mycket vind till vindsurfing under sommaren i alla fall.
    Vågor finns det dock mest hela tiden. De kör ju flera vågsurftävlingar under sommaren vilket annars skulle vara osmart.
    /Magnus

  • stinger

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 10:34

    Copy&paste på ett gammalt inlägg jag gjorde för ett tag sen + lite tillägg vad gäller vårt misstag med brädan:
    Kompis och jag bilade ner till Biarritz 1993. Bodde på lite blandade ställen, campade, letade upp billiga hotell (turistbyrån hjälper till) när det dyngade in lågtryck. Med tanke på att surf har blivit så oerhört mycket större nu så är det nog ganska crowded i juli. Mindre folk, större vågor (julivågorna räcker åt nybörjare iofs) före o efter högsäsong. Vad gäller bräda skulle jag satsa på nåt större än jag gjorde. Jag köpte en kraftigt beggad 6fot5 – åt helvete för liten!!! Började komma upp i stående ställning mot slutet av vistelsen annars var det mest paddling som gällde (bieffekt: starka axlar laugh.gif). Testa att gå en kurs så kan instruktörerna vägleda angående bräda. Kompisen gick en kurs på Lanzarote för nåt år sedan och hade inga problem med att plocka vågor. Rätt utrustning gör saken så otroligt mycket enklare.

    Riktigt kul ställe att vara på, längtar tillbaka när man kollar resereportage därifrån. Nu börjar sonen komma upp i ålder och börjar bli sugen att prova på så förhoppningsvis kanske jag drar dit igen.

  • newold_surfer

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 20:05

    Tackar… får väl återkomma senare i sommar med rapport hur det gick…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Restips Biaritz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.