Senaste nytt Forums Vågsurfing Restips södra spanien och portugal.

  • Restips södra spanien och portugal.

    Publicerad av bohm på 22 januari, 2014 vid 23:49

    Jag behöver lite tips om spots i i södra spanien och portugal. Ska på bröllop i Nerja i början på september, och stannar däromkring i några dagar, Sedan är tanken att vi bilar ut till atlantkusten. Vi flyger till och från Málaga. Ska vara borta i 2 veckor.

    Jag har tidigare varit i Aljezur och surfat i Arrifana, så sannoligt kommer det vara så långt norr ut som vi kommer åka, innan vi vänder. Jag har lite koll på Portugals surfspots, men behöver lite tips. Spanska spots har jag ingen koll på men har hört talas om Cadiz.

    Någon som rest längs södra spanien och portugal och som vill delge några sköna spots? Också gärna tips på boende.

    fox svarade 10 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • staff68

    Medlem
    29 januari, 2014 vid 21:31

    Jahs Shaka har en bra spotguide på sin hemsida när det gäller Portugal (alltid något)

    http://jahshakasurf.com/surf-camp-portugal/algarve-surf-guide/

    Staffan

  • fox

    Medlem
    1 februari, 2014 vid 14:52

    Kolla på http://www.spotfav.com/ om du håller dig i närheten av Nerja så finns ett antal riktigt bra spots. Från öster till väster: ca: 1,5 tim. från Nerja, Almerimar (Victor Fernandez hemmaspot!) bra vågor framför allt vid Ponienete, ca: 45 min. från Nerja, Motril/Playa Granada AWA också bra vågspot när förhållandena är rätt. ca: 20 min. från Nerja. Almuñécar/Ponderosa endast Poniente! ca: 20 min. från Nerja, Torrox Costa enda spot som funkar på Nord! Sen har vi ju förståss Tarifa, på vägen mot Portugal, behöver ingen närmare förklaring!! Är i huvudsak Kitesurfare, så du kanske får räkna med att åsikterna är lite “färgade”.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Restips södra spanien och portugal.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.