Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Retrovåg på säljes?

  • flex

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 10:44

    öhh..vad vill du med detta inlägg? sunset race, överpris redan kommenterat i annonsen. vad är det för fel på övriga..AHD 380 har väl vunnit VM i raceboard ett gäng gånger och skulle förmodligen segla bort dig rätt bra med. slalomen var väl inte direkt något överpris på. Nä jag förstår inte vad du är ute efter..

  • Knatte

    Gäst
    10 mars, 2006 vid 11:17

    En allmän diskussion om prissättningen på brädorna och en blänkare att prylarna, inte alla men de flesta kanske borde undvikas eller gå under skänkes i stället?

  • nordgren

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 11:30

    Bic preston tycker jag har ett skäligt pris och kan säkert vara till nytta för någon som ska ta steget till mindre brädor.

    Och AHD kossan kan ju alltid funka för en tusenlapp komplett till att lära sig brädsegla på men visst skulle jag aldrig rekomendera att köpa den i annat syfte. Även om den varit VMvinnare för ett decenium sedan så är det skräp idag… även Mistral hookipa sågs som en suverän bräda på sina dagar, det säger inget om hur den är idag i jämförelse till dagens prylar…. men som sagt i nödfall för att lära sig så funkar AHDn.

    Det är vad jag tycker.

  • fastforward

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 11:44

    Klart att man ska få försöka sälja även gamla prylar.

    Däremot borde säljarna bli bättre på att skriva ut årsmodell och ta rimliga priser. Själva grejen med Steffos köp och sälj är ju att den känns mer hederlig än exempelvis Blocket – det tycker jag den ska fortsätta att vara.

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 mars, 2006 vid 12:03

    knatte: Det är en fråga om hur mycket pengar man vill lägga på surfing. bra att det finns ett utbud för alla plånböcker. man får vad man betalar för så enkelt är det.

    Nordgren: jag förstår att du har väldigt mycker personlig erfarenhet kring raceboards..? är du ute efter att kryssa runt i lättvind så är detta en riktigt bra bräda fortfarande

  • flex

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 12:04
    Oregistrerad wrote:
    knatte: Det är en fråga om hur mycket pengar man vill lägga på surfing. bra att det finns ett utbud för alla plånböcker. man får vad man betalar för så enkelt är det.

    Nordgren: jag förstår att du har väldigt mycker personlig erfarenhet kring raceboards..? är du ute efter att kryssa runt i lättvind så är detta en riktigt bra bräda fortfarande

    det var jag som skrev det inlägget

  • nordgren

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 12:13

    Jag har kört på en Mistral Equip II i tidigare år så jag vet hur de är.

  • Knatte

    Gäst
    10 mars, 2006 vid 16:02
    flex wrote:
    Oregistrerad wrote:
    knatte: Det är en fråga om hur mycket pengar man vill lägga på surfing. bra att det finns ett utbud för alla plånböcker. man får vad man betalar för så enkelt är det.

    Nordgren: jag förstår att du har väldigt mycker personlig erfarenhet kring raceboards..? är du ute efter att kryssa runt i lättvind så är detta en riktigt bra bräda fortfarande

    det var jag som skrev det inlägget
    Jo, självklart handlar det om hur mycket pengar man har. Det förstår jag till fullo! Men köper man en gammal bräda, så kommer du garranterat bli missnöjd efter ett tag och ändå byta. Då kanske man skall överväga att lägga till några kronor och få ett kitt för några kronor till.Man får vad man betalar för :tongue:
    Oftast är det nybörjare, som köper dessa äldre prylar. Vilker är totalt olämpligt:shocked:

    Har själv kört mycket raceboard, ( i och för sig 15 år sedan nu) mer än de flesta på detta forumet, misstänker jag :blush:
    Kan vara perfekt som cruisingbräda, men den tappar så fort det börjar blåsa mer än 6-7 m/s. Men vet du vad du vill ha och får, så kan den vara toppen:tongue:

  • piotr

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 20:08

    Ok att det skall vara fritt att sälja prylar som man har liggande i skåpen när man börjar tröttna på dem. Vissa brädor har ju ok pris oxå, det jag funderar på är dock om det inte är bättre att sanera ut marknaden på vissa prylar så man inte säljer på folk grejer som är att segla på som tidiga nittiotalare och tidigare faktiskt var/är. Det är trots allt en jäkla skillnad att köra på brädor från 2000talet mot nittiotalare. Jag tycker att de nyare grejerna lyfter seglingen igen på ett scysst sätt och även skapar större spännvid i vilka vindar/ förhållanden man kan köra i. Om man då säljer dessa förvisso billiga, gamla prylar är väl risken stor att det troligen är en rookie som köper och som bara lägger av efter nåt år (pga grejerna?).
    Man får vad man betalar för, förvisso, men det finns ett viktigt förhållande mellan pris och kvalité (surfkänsla..) som man inte får tänka bort. Klart man kan ha surffeeling med gamla nostalgiprylar oxå, allt måste inte vara nytt hela tiden, men i vissa fall tycker ialla fall jag att det kan vara befogat..
    Guten

  • flex

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 21:59
    Piotr wrote:
    Ok att det skall vara fritt att sälja prylar som man har liggande i skåpen när man börjar tröttna på dem. Vissa brädor har ju ok pris oxå, det jag funderar på är dock om det inte är bättre att sanera ut marknaden på vissa prylar så man inte säljer på folk grejer som är att segla på som tidiga nittiotalare och tidigare faktiskt var/är. Det är trots allt en jäkla skillnad att köra på brädor från 2000talet mot nittiotalare. Jag tycker att de nyare grejerna lyfter seglingen igen på ett scysst sätt och även skapar större spännvid i vilka vindar/ förhållanden man kan köra i. Om man då säljer dessa förvisso billiga, gamla prylar är väl risken stor att det troligen är en rookie som köper och som bara lägger av efter nåt år (pga grejerna?).
    Man får vad man betalar för, förvisso, men det finns ett viktigt förhållande mellan pris och kvalité (surfkänsla..) som man inte får tänka bort. Klart man kan ha surffeeling med gamla nostalgiprylar oxå, allt måste inte vara nytt hela tiden, men i vissa fall tycker ialla fall jag att det kan vara befogat..
    Guten

    jo, det ligger helt klart en poäng i vad både du och knatte säger. Surfingen har lyfts en del på 2000 talet och det är nog framförallt nybörjare som kan köpa bort sig genom att köpa för gammalt och sedan tröttna..den risken kan jag hålla med om helt klart. Från 90 talet finns det dock en del brädor som kan vara väldigt prisvärda om man vet vad man får! jag tänker då på exempelvis slalombrädor från mitten av 90 talet och faktiskt AHD,n..där förhållandet pris och kvalité kan visa sig vara en riktigt bra affär om man inte vill lägga ut XXtusentalskronor på surfingen men ändå få bra surf..förutsatt att man vet vad man är ute efter. Att jag reagerade var mest för att jag tycker att det är lite fel att hänga ut annonser som det inte finns något uppenbart fel på..men en diskussion kanske kan va bra

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Retrovåg på säljes?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.