Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Revisited: Lyckas få grejer med till Maui

  • Revisited: Lyckas få grejer med till Maui

    Publicerad av feg på 26 december, 2015 vid 02:41

    Uttjatat ämne men ändå.

    Vilket bolag låter mig ta med vindsurfbadleksakerna (1 bräda, tre segel, två master och en bom)?

    Sist hade jag kollat upp och hört gott om American Airlines men blev snuvad på att få med brädan pga att den, för vindsurfingbrädor ovanligt nog, va längre än 190cm. Därefter ville incheckningstjejen ha betalt för vindsurfingutrustning för mast+bom+segel hon tillät att ta med. Go figure…

    /Jocke

    jeppepeppe svarade 8 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

    Medlem
    26 december, 2015 vid 07:04

    Virgin:
    http://www.virgin-atlantic.com/gb/en/travel-information/baggage/sports-equipment.html

    KLM: Surfingutrustning

    Surfutrustning får bestå av en (vind-, kite-, våg-, boogie- eller body-)surfbräda och måste packas i en surfväska.
    Vindsurfingutrustning får bestå av en bräda, en mast, ett segel och en bom och måste packas i 1 paket, helst i en ‘surfväska’.
    Kitesurfingutrustning får bestå av en bräda och en kitebag och måste packas i 1 paket, helst i en kiteväska.

    Du kan ta med en av ovanstående uppsättningar med surfutrustning istället för en resväska på flyg som utförs av AIR FRANCE och KLM. Du måste boka transport av surfutrustningen i förväg om den är större än 107 cm/42 tum. Din surfutrustning (inklusive väska) som är max 300 cm/118 tum får väga max 23 kg (50,5 lbs) i Economy Class, och max 32 kg (70,5 lbs) i Business Class.

  • dr-masse

    Medlem
    26 december, 2015 vid 09:39

    SAS till San Fran och vidare med Hawaiian. SAS senaste bagageregler äger.

    http://hawaiianair.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/681/session/L3RpbWUvMTQ1MTEyMjcwOC9zaWQvSWQ2NnhXRW0%3D

    Om du inte skall stanna längre än typ tre veckor – hyr på plats.

  • calle

    Medlem
    26 december, 2015 vid 12:25

    Jag flög Lufthansa senast, bortsett från att dom strejkade när vi skulle dit så fungerade vindsurfgrejer mycket bra både dit och hem.

    / Calle S

  • feg

    Medlem
    26 december, 2015 vid 15:10

    Låter lovande med SAS och Lufthansa.
    Börjar jaga dom ☺

  • jeppepeppe

    Medlem
    26 december, 2015 vid 22:01

    United flög jag med tidigare i år, funkade bra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Revisited: Lyckas få grejer med till Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.