Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing rigg till cabrinha som ligger och skräpar

  • rigg till cabrinha som ligger och skräpar

    Publicerad av ursuspolaris på 4 mars, 2011 vid 19:53

    Hej låt mig börja med en tragisk historia…

    Den första kite jag köpte var en Cabrinha Contra 14m2 2005. spänd av förväntan tog jag mig ner till stranden, riggade upp den i en hast eftersom det redan höll på att bli mörkt och försökte, trots att det antagligen blåste för mycket för mycket launcade jag den…

    …och satte den i omedelbart i ett träd! Jag fick skära ner den och sabbade därvid riggen såklart. Duken blev dock mindre skadad än vad man kunde tro, absolut inte mer än att den kan fixas med spinnaker tape.

    Dock fick jag tag i andra kitar och Contran har sedan dess legat där som ett dålig samvete, jag menar det är ju en gammal kite och jag har annat material som täcker windrangen så jag vill ju inte lägga pengar på den, men det hade ändå varit kul att faktiskt få prova den på vattnet…

    Så därför undrar jag… är det av en slump att det är någon som har en en rigg till en Contra (kanske sitter den på en kite som du inte använder?) som ligger och skräpar, gärna nere i skånetrakten som ni kan tänka er att göra er av med som välgörenhet eller för en symbolisk summa?

    pepa svarade 13 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • pepa

    Medlem
    7 mars, 2011 vid 14:08

    Är en rigg en bridle? I så fall kan du fixa den själv med några meter lina.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing rigg till cabrinha som ligger och skräpar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.