Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rigga gammalt simmer-race på x6-mast

  • Rigga gammalt simmer-race på x6-mast

    Publicerad av patriks på 17 september, 2009 vid 16:07

    Precis som rubriken säger har jag lite funderingar på huruvida denna kombination är möjlig. Jag ska självklart testa hur det ser ut, men finns det någon risk att skada seglet eller masten om man seglar med det och böjkurvorna inte matchar riktigt? Kanske en fånig fråga, men jag är rädd om min nya mast 🙂

    canoya svarade 14 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

    Gäst
    17 september, 2009 vid 17:16
    PatrikS;576790 wrote:
    Precis som rubriken har jag lite funderingar på huruvida denna kombination är möjlig. Jag ska självklart testa hur det ser ut, men finns det någon risk att skada seglet eller masten om man seglar med det och böjkurvorna inte matchar riktigt? Kanske en fånig fråga, men jag är rädd om min nya mast 🙂

    Tror du kan vara lugn.. Tror inte masten kommer gå sönder, men om kombinationen kommar att fungera bra är en annan femma:wink: Men det finns ju några mastexperter här som kanske kan ge bättre besked.

  • canoya

    Medlem
    18 september, 2009 vid 00:09

    Jag vet inte om NP har ändrat filosofi vad gäller böjkurvor sedan slutet på 90 talet, men jag har ett Simmer Prorace 9,0 från -01 (eller kanske -00?) som jag riggar på en NP CK95 520 och jag tycker det funkar bra. Om X6 liknar CK95 så bör det bli bra.
    /Håkan

  • canoya

    Medlem
    18 september, 2009 vid 00:12

    Kan tillägga att jag också har en Simmer SC10 520 (rekommenderad till seglet) som jag använder till min 10,7a, men har provat med 9,0an också och jag kan inte säga att jag märker nån skillnad mellan masterna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rigga gammalt simmer-race på x6-mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.