Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Riggen lossnade från brädan

  • Riggen lossnade från brädan

    Publicerad av surfmad på 25 juli, 2005 vid 20:26

    Idag blev jag lite skraj när jag under en planing plötsligt fick erfara att riggen lossnade från brädan. Mastfoten satte tydligen inte fast helt i mastförlängaren. Som tur var vinden inte för stark, för jag simmade först till brädan och sedan till riggen och försökte sätta fast dem igen. Det tog ett tag och jag blev rejält slut efteråt. Man undrar om det är nåt fel på kompabiliteten mellan mastfot och mastförlängaren. Man kanske måste sätta nåt snöre mellan dessa.

    Är det nån som upplevt detta förut, och hur ska man hantera situationen om det blåser mer och man har tunga grejer?

    the_novice svarade 18 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • the_novice

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 21:36

    Jag antar att det är pin-koppling? Det är förmodligen så att låsningen av pinnen inte tar ordentligt, har sett detta med flera förlängare och det är bara att ta bort lite på basen av förlängaren så att mastfotspinnen kommer längre in i förlängaren. Kolla även att låsningsknappen hoppar ut ordentligt när du sätter i mastfoten, och att det finns lite glapp så att pinnen kan rotera lätt.

  • the_novice

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 21:53

    Just det, vad gör man om det är snöstorm i Apelviken och detta händer???

    För min del var det bara att simma in med riggen och leta efter brädan; http://ftp.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=28&sort=8&cat=506&page=25

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Riggen lossnade från brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.