• dr-masse

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 08:38

    Ah, så länge ni är några stycken så kan det inte bli så illa. Det är ju inte så att ni blåser ut till havs, precis. Ta med en eller ett par större brädor, lite extra fenor och prylar så kan ni alltid ta er tillbaka på någe vis med lite hjälp.

    Problem? Ja, om man inte håller koll och hjälper varandra. Deep shit? För mig är Deep Shit 4 meter vågor, klippor, ingen vind och strömt som fasen med bara havet utanför.

    Se så, ut å åk där nu.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 08:49
    dr Masse wrote:
    Se så, ut å åk där nu.

    Ok, då säger vi det.

    Skämt åsido: Vi får väl ta ett snack nästa gång det vankas kuling, men man måste vara väl förberedd.

  • drakglenn

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 11:05

    Återigen måste jag säga att bättre ställe att arrangera Speed och Freestyle tävligar kring göteborg hittar man inte!!!

    Stället är statistiskt bevisat det mest blåst i Gbg regionen (typ därför vi ställt våra vindsnuror där ;o), att det sen är helt platt på västvind samt att Risholmen bara är någon meter hög bäddar ju för speeeeed , och om det är rekord ni söker MÅSTE DET DETTA STÄLLET SOM GÄLLER!!!

    Vi svängde ner till den lilla viken och jag måste säga att det har hänt en del sen jag var här sist, bl.a har man byggt en gångbro efter berget vilket är en PERFEKT åskådar/dommarplats för freestyle och ett grymmt ställe att starta ifrån när man ska ut på strippen!!!
    Gräsmatta finns som fred-yngve säger 30 meter från stranden, inga problem som jag ser. den stora gräsplanen ovanför gångbron verkar dock begränsad (se bild nedan)

    Parkering verkar inte heller vara några problem, stor grusplan samt vid vägkanten.

    Tog en låååååååång lunch och knäppte lite kort

  • drakglenn

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 11:07

    Lite fler bilder….

  • drakglenn

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 11:08

    det sista….

  • drakglenn

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 11:23
    dr Masse wrote:
    Eller rigga på det som ser ut att vara Sveriges Största Riggyta och bara slöra runt piren och ladda järnet… 😀

    Jag förstår inte problemet och ser bara möjligheten. Se så, ge er dit å kör nu.

    40 knop!

    Ehh…. du har markerat gräsmattan in till torsviken dvs Göteborgs svarta får (Gammal soptipp för tungmetaller och annat godis), sen är det en ganska hyfsad kryss för att komma till bilen igen:grin:

    //Glenn – som får hem och putsa på spettet :blush: …. en Sputnink 270 II då alltså:wink:

  • Knatte

    Gäst
    29 juni, 2006 vid 11:50

    Kan bara instämma i hyllningskören :laugh:
    Jag hade seglat där för länge sedan om det bara hade funkat fysikst för min del… Jag tror ärligt talat inte du kan hitta bättre förutsättning för speed i svedala om det blåser + 10 m/s västlig (SV-NV) vind :tongue: :tongue:

  • dr-masse

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 11:52

    Mmmmm, perfekt – tungmetaller och soptipp! Redan där inser jag att detta måste vara en surfspot i toppklass! Detta i kombination med att era föräldrar kommer att hamna i svårigheter efter nysatta hastighetsrekord gör att denna spot är legendarisk redan innan den har seglats. Kan man begära mer?

    Vadå komma till bilen? Man får väla gå i land på andra sidan och hämta bilen, ah! Näe, men Ygges ställe för att knalla i verkar ju perfekt. Gött mos.

    Är man uppvuxen på vattnen vid Lövsta sopstation så får man bara fina vibbar av det du just poängterat.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.