Senaste nytt Forums Vågsurfing Rookiesurf i Skjerjehamn, Norge??

  • Rookiesurf i Skjerjehamn, Norge??

    Publicerad av wyeoak på 7 april, 2013 vid 19:09

    Då jag inom kort flyttar till Skjerjehamn i Norge behöver jag något annat att roa mig med, istället för skidåkningen. Tänkte att vågsurf vore riktigt gött! Finns det något schysst spot i närheten och kanske möjligen någon stoked individ som vill ge några tips från coachen??
    Fridens!

    wyeoak svarade 11 år sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • erik-g

    Medlem
    22 april, 2013 vid 15:41

    Du kan nog inte räkna med nåt surf i närheten, kanske om du har båt och kan surfa rev. Annars skulle jag nog råda dig att åka till Stadsurfing.com

  • wyeoak

    Medlem
    1 maj, 2013 vid 15:35

    Aah tack för svaret! Fått samma svar från sjömännen jag bor med, satsar på Hoddevik.

  • erik-g

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 19:49

    Antar att du är lite oerfaren på surfet? Det finns en del hemliga och halvhemliga rev i Sogn og Fjordane, men inte för en nybörjare. Hoddevik är nog närmaste stället som sagt om inte dina sjövana vänner känner till nån annan hemlig sandstrand som är öppen för atlantvågorna.
    Om du åker söderut är det närmaste surfet runt Stavanger eller Karmöy. I Stavanger finns surfskolor och bräduthyrning precis som i Hoddevik.
    Lycka till

  • wyeoak

    Medlem
    2 maj, 2013 vid 20:37

    Precis, så grön som det går. Kan verkligen tänka mig det, ser rätt hårt ut runt öarna här. Har bara hunnit snacka lite lätt med dem än så länge men ska höra mig för.
    Lapoint i Hoddevik verkar riktigt gött så ska ta mig dit snarast innan min rastlöshet tar död på mig!
    Riktigt sweet av dig att tipsa lite!
    Du råkar inte ha koll på om det finns någon schysst extremsport-butik lr dylikt i Bergen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Rookiesurf i Skjerjehamn, Norge??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.