Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rör inte linorna.

  • Rör inte linorna.

    Publicerad av cjuggla på 5 september, 2003 vid 21:34

    Jag har ett antal gånger i sommar sätt till min stora förskräckt att det är många (nya)kitare som inte fattat att man ska göra allt för att inte komma i kontakt med linorna när det finns minsta lilla chans att kiten tar fart igen. Ofta har det varit kitekompisen som har gått fram till kiten för att vända på den och relauncha den som personen har tagit tag i linorna och vandrat fram till kiten.

    Så till alla som inte har fått reda på att om kiten får fart och man håller i linorna blir linorna som rakblad.

    Tips: ta ut svängen när ni ska fram till kiten nästa gång och ta bara i mitten av leading edge.

    Va rädda om era fingrar i framtiden.

    ha det bra!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • danielsan

    Medlem
    5 september, 2003 vid 21:54

    Är det någon som vet en bra kniv som man kan ha med sig när man kitar?

  • melker

    Medlem
    5 september, 2003 vid 21:58

    Morakniv !! Nej då det fins knivar i min stentuffa sele ( Maui Magic – Dark Rider) Kniven ( Battle knife) sitter bredvid (battle belt). hahaha Detta är faktiskt sant delarna kallas så. MEN kom ihåg denna sele är bara för riktiga tuffingar. Kanske nåt för Liftass teamet ??

  • kitesweden

    Medlem
    5 september, 2003 vid 22:05

    Jo
    Den finns att köpa lös (om man inte råkar ha en darkrider)
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2003 vid 07:14

    har en riktigt sjyst linkniv som jag sätter utanpå underarmen och som man kommer åt snabbt som ögat.. Vet dock inte riktigt var man kan få tag i en sån, kan tänka mig i nån dykarshop. Lånat min från försvaret. grin.gif
    drar till ljunghusen nu..
    niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rör inte linorna.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.