Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roslagsseglare – ska vi dra på liten utflykt?

• Roslagsseglare – ska vi dra på liten utflykt?

Publicerad av gurra1978 på 29 februari, 2004 vid 21:29

Vad sägs om detta förslag?

Start: Kapellskär
    Delmål: Runda fyren tjärven
    Målgång: Sennebyhaken
    Vindkrav: minst 6 m/s sydligt

När? Så snart som möjligt, men det borde kanske bli lite varmare först. Inget datum spikat, vi drar när vi får rätt förhållanden. Alla andra åtaganden går fet bort!

Jag tänker köra Hypersonic med 7,6 racesegel. Det blir nämligen två sköna slörar. GPS är väl ett måste om man ska så långt ut?

Karta2.jpg

boman svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • boman

Medlem
    1 mars, 2004 vid 05:52

Det låter som en bra id`e! förra årets Distans race gick ju från Kapellskär och ut till Söderarm och tillbaka. Då med formula brädor och fullt ös.

Som du säger vi drar när det ser ut att funka.
    Tjärven är ett måste i år laugh.gif MEN det måste vara varmt i vattnet, mycket kan hända på vägen.

• getwet

Medlem
    1 mars, 2004 vid 15:37

Ser ut som man får köra dubbelt så mycket benpress i år samt tänja vrister….Fy fasen att stå på samma bog så länge och i havssjö med toksträckta vrister!

Men jag är på…… crazy.gif shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 mars, 2004 vid 16:37

skaru gå så där djupt med ett 7,6 i 7-8 m/s så måste du ha en aktersnurra./Benke

• boman

Medlem
    2 mars, 2004 vid 06:13

Bra vindriktning ut mot Tjärven är sydligt, som det oftast blåser sommar tid, då blir det en perfekt halvvind hela vägen ut, problem kan det bli ner mot sennebyhaken om man ska ta den sträckan på en bog… men det behöver vi ju inte göra.
    7-8m/s är för lite vind 10-13 är nog att föredra.

Dax att börja köra benpress på gymmet!

• jeppe

Medlem
    2 mars, 2004 vid 08:28

Hallå!

Jag hakar gärna på, för min del skulle 7-8 funka. Kommer köra min HS 133 med 9.9 8.8 och eventuellt 6.6a.

Hur lång sträcka är det?

• boman

Medlem
    2 mars, 2004 vid 09:51

Svar till:

Hallå!

Jag hakar gärna på, för min del skulle 7-8 funka. Kommer köra min HS 133 med 9.9 8.8 och eventuellt 6.6a.

Hur lång sträcka är det?

[/ QUOTE ]

Vet inte exakt hur många distans det är till Tjärven. Det tog ca 40 min till Söderarmsfyr förra året, med några stop på vägen.

Blir vi många så är fler följebåtar ett måste.

Gurra! vad tror du om dagens vind rapport från smhi… ska vi dra shocked.gif wink.gif

1. Örskär-Söderarm:

Kustobservationer från 2004-03-02 kl: 10:57:55
    Örskär: N 15 m/s. -0.8 grader. uppehåll.
    Söderarm: N 19 m/s. -0.4 grader. uppehåll.

2. Söderarm-Sandhamn:

Söderarm: N 19 m/s. -0.4 grader. uppehåll.

Vattenstånd från 2004-03-02 kl: 10:00
    Stockholm: 10 (tre föregående: 10,8,8)

3. Sandhamn-Landsort:

Landsort: N 9 m/s. 4.1 grader. uppehåll.

Vattenstånd från 2004-03-02 kl: 10:00
    Stockholm: 10 (tre föregående: 10,8,8)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roslagsseglare – ska vi dra på liten utflykt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.