Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Roxen – kitesurfing

  • Roxen – kitesurfing

    Publicerad av tedhagen på 15 februari, 2008 vid 19:50

    Hej! Flyttar till Linköping, o tänkte höra om ngn här hittat ngt bra ställe att kitesurfa på? Har roxen ngn lämplig strand ngnstans?

    /Ted

    erling svarade 16 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • biorno

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 20:29

    @tedhagen 444993 wrote:

    Hej! Flyttar till Linköping, o tänkte höra om ngn här hittat ngt bra ställe att kitesurfa på? Har roxen ngn lämplig strand ngnstans?

    /Ted

    Tja, vi har flertal ställen i Roxen, vissa mindre bra och vissa ännu mindre bra… Men vi har Varamon ett par mil bort som är riktigt fint.

    Bara att hänga på ut.

    Sök på och Kolla in Sandvik, Secret Cow Spot och Tvärskogsudde.

  • tim-eriksson

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 23:56

    men vindsurfing är grymt 🙂

    sugen på att lära mig kita, men tror jag ska lära mig på något annat ställe än roxen,,,

  • erling

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 20:30

    Tja!

    Jag är också ny i Linköping, Skriver ni här på forumet då ni ska ut och köra eller har ni någon annan sida än denna?

    Hur många kör här i Linkan och Motala ca?

    Jag har bil och tid då jag pluggar…

    Magnus Erlands
    070-7748791

  • tim-eriksson

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 00:16
    erling;445165 wrote:
    Tja!

    Jag är också ny i Linköping, Skriver ni här på forumet då ni ska ut och köra eller har ni någon annan sida än denna?

    Hur många kör här i Linkan och Motala ca?

    Jag har bil och tid då jag pluggar…

    Magnus Erlands
    070-7748791

    Pluggar vad? läser Industriell ekonimi första året nu, I1b. linsurf.se är det som gäller för oss vindsurfare, men slå mig en pling eller ett mail så fort det blsåer och du ska iväg ! Bor centralt och vindsurfar. Alltid gott med nytt folk att leka med!

    Vi är 2 st I.are som drar ut vid bra väder på roxen hittils, väntar på rätt vind/temp nu så drar vi igen! har bara 5/3+skor+huva tyvär.

    Hör av dig!

  • imported_lars

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 13:53

    @erling 445165 wrote:

    Tja!
    Jag är också ny i Linköping, Skriver ni här på forumet då ni ska ut och köra eller har ni någon annan sida än denna?

    Hur många kör här i Linkan och Motala ca?

    Jag har bil och tid då jag pluggar…

    Magnus Erlands
    070-7748791

    Brukar inte skrivas så ofta innan folk drar ut häromkring, men om det skrivs så är det här på forumet…
    Kom precis hem från en session i Varat, ok tryck på fm..

    Tvärskogsudde är inget att rekomendera, fungerar bra för vindsurfarna, men att launcha en kite där är inte det smidigaste! Finns yta att rigga på men sen är det träd hela vägen ner till vattnet och djupt blir det direkt…

  • erling

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:38

    Okej, tack för svaret! Vi får börja skriva lite nu när folk planerar att dra ut så vi vet vilka som kan köra, för det är inte lika kul att köra själv tycker jag.

    Erlands

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Roxen – kitesurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.