Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RPM 2011 chickenloop

  • RPM 2011 chickenloop

    Publicerad av plattvatten på 1 oktober, 2012 vid 22:00

    Staltraden vid quickrelesen har gatt av, jag har bara aktiverat den kanske 3-4 ganger vid self landing. visst jag prefer kita overpowered, men va fan, har detta hant ngn?

    johanw svarade 11 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jaca

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 11:06

    Jag tror att det är skarven helt enkelt. Jag har samma skarv på min. Olyckligtvis så låg den över en kant och nöttes av. Kanske man kunde satt en liten svetsfog? Min gick av och det blev en ofrivillig unhooked 😉 LA Anders fixade en ny utan problem.

    Din depowerlina ser rätt sliten ut. Det är nog större risk att den går av innan chickenloopen….

  • gnutten

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 11:14

    Har sett en tråd om Rally 2011 där chickloopen hade samma fel. Iofs den ser ju lite annorlunda ut än RPMn. Men tror att gundkonstruktionen är samma, dvs att den ligger mot en skarp kant och knäcks där.

  • plattvatten

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 13:08

    Depowerlina haller lange till, alla mina tidiga fuels var dubbelt sa slita. Jobbiga ar om den staltraden oppnar sig och man har oturen o fa den vassa utsticket i sig. Kom ihag cabrinha hade en vardelost konstruktion 2004-2005, dar en fick en staltrad igenom handen.

  • bigmomma

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 13:16
    Plattvatten;700202 wrote:
    Staltraden vid quickrelesen har gatt av, jag har bara aktiverat den kanske 3-4 ganger vid self landing. visst jag prefer kita overpowered, men va fan, har detta hant ngn?

    Jag fick en rätt fet spricka i min Rally 2011 chickenloop på exakt samma ställe. Jag kollade upp det på nätet och kom fram till att det här är ett rätt vanligt konstruktionsfel. Antagligen är det samma på RPM då? Jag fick en ny CL av killarna på surf-lab i götet gratis (slingshot skickade en ny) och efter det har det inte varit några problem, jag har ändå kört på bra med den nya en hel säsong nu!

  • johanw

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 16:18

    bara kolla med dom där du köpt den du får en ny!! för mig att de är ett känt produktions fel på 2011 orna.. hände oss också men inte på dom nya 2012 bommarna

    2012 är fel fri!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RPM 2011 chickenloop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.