Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!

  • RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!

    Publicerad av svenne på 3 juni, 2008 vid 07:40

    The chief designer, Mr Argulander, quotes that “This is the best and most versatile board we’ve ever made, this is the new shit”.

    argulander svarade 15 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jox

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 08:31

    hehe ser bra ut!

  • martin

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 08:35

    Den lär spinna runt som inget annat. En ny nivå för olika typer av rotationstrick.

    Jag ser på bilden att du har glömt att plasta igen den aktre fenboxen dock. Den är ju inget att ha nu när du har konverterat till ultra performance center fin.

  • fastforward

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 10:15

    När ni ändå håller på och sågar – kan man få den med grill på fördäck?

  • argulander

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:53

    (Brädan är alltså tänkt för min 10-åriga dotter som väger strax under 30 kg, hoppas den ska funka för kryss och stagvändningar mm i lätt vind med i första hand 2,7 barnrigg (Hotsails)). Finns ju inga riktigt bra och lätta brädor för barn i denna storlek. Mittfenan ska göra så att hon håller höjden på Haga, så att jag slipper släpa upp henne mot lovart hela tiden. Rapport kommer om hur det funkar, vi åker till Haga Park på lördag 7/6 och blir där i 4 veckor.

    Klas

    Fö mycket snyggt jobb av Svenne, tackar.

  • tsss

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 16:55

    hej Svenne

    Tog du några bilder under arbetets gång? Vore intressant att se i så fall. Dom beskrivningar jag läst har definitivt visat att detta jobb är ganska omfattande.
    Själv bistod jag en kompis i TWC som bytte ut sin sönderslitna mastbox. Vi lärde osss en del av misstagen vi gjorde. Reparationen har hållit men kanske finns det några genvägar som du kommit på?

  • svenne

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 17:13

    Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet! 😉
    Jag tog inga bilder på just den här brädan, men det finns på några andra som jag bytt fenbox på. Jag är lite dålig på att lägga bilder, men den här finns i alla fall.

  • wilund

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 18:12
    argulander;472188 wrote:
    (Brädan är alltså tänkt för min 10-åriga dotter som väger strax under 30 kg, hoppas den ska funka för kryss och stagvändningar mm i lätt vind med i första hand 2,7 barnrigg (Hotsails)). Finns ju inga riktigt bra och lätta brädor för barn i denna storlek. Mittfenan ska göra så att hon håller höjden på Haga, så att jag slipper släpa upp henne mot lovart hela tiden. Rapport kommer om hur det funkar, vi åker till Haga Park på lördag 7/6 och blir där i 4 veckor.

    Klas

    Fö mycket snyggt jobb av Svenne, tackar.

    det enda problemet är att med rådande vattensstånd får hon får hålla sig 2km från land för att inte gå på grund

  • styret

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 18:28

    fan vad alla tjatar om vattenståndet. jag körde strax utanför båtarna idag med 23fena. man får ju se till att plana över första revet helt enkelt… 😉

    ska bli kul när ni kommer klas och riktigt intressant att se projektet live.

  • svenne

    Medlem
    3 juni, 2008 vid 22:05
    wilund;472276 wrote:
    det enda problemet är att med rådande vattensstånd får hon får hålla sig 2km från land för att inte gå på grund

    Eller så byter man till en mindre centerfena. 🙂

  • argulander

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 04:04

    @Svenne 472363 wrote:

    Eller så byter man till en mindre centerfena. 🙂

    Jo, jag har ju grundare mittfenor, så man hamnar på ca 20 cm. Dessutom lär hon ju med sina knappt 30 kg inte trycka ner brädan särskilt på mitten så det ska nog funka bra.

    Klas

  • argulander

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:32

    Här kommer äntligen bild på dottern Anna på Haga. Det har blåst på rätt bra härnere så det har inte blivit så bra förhållanden för hennne. Här är hon i alla fall från i morse blåser 6-7 m/s och det är ett 2,0 kvadrat segel. Sen blev det inte mer bilder för sjöbrisen drog i rejält, som mest 13,4 m/s. Konceptet verkar funka bra men gör sig nog bättre i något lättare vind.

    Klas

  • svenne

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:54

    Kul!
    Har du provat den själv? Borde gå att ta höjd som en gnu. 🙂

  • gammel-ippa

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:55

    det ser lyckat ut. Jag hade med mig min grabb på stranden från 5- årsåldern.
    …Han hatar surf 🙁 Hoppas du har mer tur. Han är nu 23 och lirar gitarr istället, inte illa ändå 😉

  • imported_macts

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 08:22

    @”gammel” ippa 475660 wrote:

    det ser lyckat ut. Jag hade med mig min grabb på stranden från 5- årsåldern.
    …Han hatar surf 🙁 Hoppas du har mer tur. Han är nu 23 och lirar gitarr istället, inte illa ändå 😉

    gitarr är ju faktiskt det näst bästa efter surf, men det bästa är ju att göra både och!

  • argulander

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 20:17

    @MacTS 475673 wrote:

    gitarr är ju faktiskt det näst bästa efter surf, men det bästa är ju att göra både och!

    Sonen Teo både surfar och spelar gitarr så han fyller väl upp kriterierna då. Kommer Du ner nåt till Haga över midsommar? Ser ut att bli bra surf ett bra tag framöver.

    Klas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.