Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD 360 Evolution ASA test/prestanda

  • RRD 360 Evolution ASA test/prestanda

    Publicerad av mang-e på 24 augusti, 2006 vid 14:15

    Någon som kör en RRD 360 Evolution ASA (utan centerbord) och har passerat nybörjar stadiet dvs kan vattenstarta och gippa. Kommentarer vad som är för och nackdelar med denna bräda. Äger en sådan själv och är nästan 1,95m över skrovet så för mig känns den som “liten”. Jag har inte fått möjligheten att testa den i vindar runt 10m/s så jag vet inte riktigt hur den fungerar ännu:frown: . Är det en bräda att vara nöjd med om man som jag seglar inomskärs och i insjöar i vindar runt 10m/s????. Finns det någon test på denna bräda att läsa?.
    Surfers Paradise kallade den för en Joker jämfört med de andra Freeride paketen som dom satt ihop till sommaren…mao Joker eller inte?

    surfen svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • supasonic

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 17:10

    Har faktiskt kört den i en hel del vind. Lånade av en kompis som höll på att lära sig. Den är rätt tung att köra i planing, det känns som att den inte släpper riktigt utan plöjer sig fram, säkert pga den höga vikten. Skulle bara rekommendera den fram till det stadie där du lärt dig plana och köra med sele, sen måste du ha en annan bräda för att ha kul.

    .s

  • mang-e

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 11:54

    Hmmm….ingen som har någonting positivt att säga om denna bräda:confused2: . Nån som kanske kan lindra min känsla av att jag kanske gjorde ett förhastat val denna gång ;=). Tex denna i jämförelse med JP X-cite Ride, Mistral Explosion, Fanatic Shark och RRD Z-Ride (freeride paketen som SP hade i sommar)och då så klart dessa i samma volym klass som 360:an.

    Det blåser INTE idag heller……..:mad:

  • surfen

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 12:29
    Mang-E wrote:
    Hmmm….ingen som har någonting positivt att säga om denna bräda:confused2: . Nån som kanske kan lindra min känsla av att jag kanske gjorde ett förhastat val denna gång ;=). Tex denna i jämförelse med JP X-cite Ride, Mistral Explosion, Fanatic Shark och RRD Z-Ride (freeride paketen som SP hade i sommar)och då så klart dessa i samma volym klass som 360:an.

    Det blåser INTE idag heller……..:mad:

    Jag har testat en sådan bräda, det är en nybörjarbräda som man kan utvecklas på ett tag, i början utan stroppar men ju mer man lär sig och blir bättre, stroppar på men mot mitten på brädan. När man sen kommer i stropparna är det dax att sätta dom längre ut mot kanterna och längre bak på brädan, byta till en lite större fena beroende på vad för segel man använder. Brädan är OK i vattnet men känns lite tung/ klumpig men planar upp riktigt snabbt. Men jag tror man växer ur den snabbt och den blir liggande till dom andra i familjen som vill lära sig. Att ta fram den när det blåser 10m/s och mer är inte och tänka på skulle jag tro. Som sagt det är en nybörjare/familjebräda och ska inte jämnföras med dom brädor du nämner i inlägget, som är mer “riktiga” än 360:an.

    Men om du känner att du har gjort ett felköp? Så är det nog inga problem att sälja den, bra som första bräda när man vill börja med vindsurfning….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD 360 Evolution ASA test/prestanda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.