Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD freestyle wave ASA -05

  • RRD freestyle wave ASA -05

    Publicerad av mangew på 5 juli, 2005 vid 08:23

    Varför är denna bräda så billig – är den toktung att köra med (7,9 kg)? Modellen verkar ju perfekt! någon som vet nåt om den? / Magnus

    adde svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:27

    Lite billigare, men hållbar, konstruktion. Den verkar sjysst, tycker jag, förutsatt att man är medveten om att den väger lite mer.

    Den är nog inte “toktung” att köra med, men visst märks det nog mot en bräda som väger ett eller ett par kilo mindre. Men då är ju priset såklart högre och hållbarheten lägre.

    Surfa På!

  • soulandradical

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:30

    Skulle som vanligt vara kul att testa och jämföra skillnaden på vattnet. Är skillnaden inte megastor är det ju rätt mycket värt med en lite tåligare bräda. Särskilt inom wave/freestyle där åtminstone jag kraschar ofta och hårt!

    Nån som testat bägge varianter? Skriv gärna och berätta i så fall.

  • mangew

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:33

    Jag är nämligen återfalls surfare, efter att ha kört kite i fem år. Tänkte att den kunde va bra o hållbar för en som är lite ringrostig. Men det är klart 2 kilo extra är ju inget kul! / Magnus

  • soulandradical

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:42

    Welcome back!
    Två kilo låter ganska mycket. Ringrostigheten släpper snabbt. Sen går ju alltid prylarna att laga om olyckan är framme.

  • adde

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:49

    Notera att FWL ASA 05 är samma shape som den vanliga FWL 04! Den väger “bara” 6.4 kg och borde nog gå att få loss för nästan samma pengar.

    1.5 kg på brädan är väldigt mkt och kan, tillsammans med minskad styvhet, inte motiveras med bättre hållbarhet. (I mina ögon).

    /adde

  • dr-masse

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:52

    Där har adde helt klart en poäng, 04 borde gå att hitta för samma pengar och är samma shape.

  • mangew

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 10:23

    Perfekt – då letar jag efter en -04, någon som har en liggande?

  • adde

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 10:32

    Kolla med C_C här på forumet, han kör på FWL. Han vill kanske inte sälja men han kan ge dig ett utlåtande om den…

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD freestyle wave ASA -05

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.