Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rrd freestylewave?

  • rrd freestylewave?

    Publicerad av hifly på 5 augusti, 2005 vid 11:33

    hej undrar om ni vet hur rrd freestylewave brädorna är? vad är possetivt och vad är negativt med dem? funderar på en 100liters freestylewave 05a från rrd. hur tidigt planar dem?

    såg dessutom att de var ett test i boards där dom hade testat 100 liters freeride brädor där rrd’n var med är det ngn som läst detta test som kan skriva vad de tyckte om den.

    steebe svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 12:46

    Testet gjorde mig om möjligt än mer intresserad eftersom de där sa att den trivdes utmärkt i vågorna tack vare den väl böjda nosen. Jag är dock 91kg tung så för min del lutar det åt 110 liter. Frågan är om den har samma karaktär.
    Med denna bräda så kan man förhoppningsvis bränna snabbt på plattvatten, hoppa som en besatt och leka i nästan logohöga vågor. Alltså en stor vågbräda som har powerbox = bra för de snabba fenorna och ändå möjlighet till rätt många wavefins. Dessutom, om man nu kommer att orka med det, kan man ha dubbla stroppar för speed och enkelstropp för lek.
    Inget nytt men ändå…

    H-J

  • hifly

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 17:59

    okej de låter skit najs ju. så jag har beställt en 100 litare från skidsport bromma nu smile.gif hoppas den blir bra crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2005 vid 21:16

    enligt boards senaste test så kan det nog knappst bli fel!
    utan att själv ha testat brädan så kan jag nästan med gott samvete säga grattis till ett gott köp! som jag tolkade det så verkar brädan kanon för sverige.
    /F

  • hifly

    Medlem
    6 augusti, 2005 vid 16:57

    låter bra smile.gif men jag undrar hur tidigt den planar ngn som testat enn 100 liters freestylewave som kan jämnföra den med ngn annan bräda?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2005 vid 18:57

    Jag seglade 90, 100 och 110 liters RRD 2005 Frestylewave på Sardinien i början Juli (surfuthyrning). Jag tyckte de var helt ok och allround. De fungerade bra i chop och mindre vågor och var relativt fartstabila. Jag tror du kommer att bli nöjd.

    Mathias

  • hifly

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 16:01

    det låter ju bra:)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 08:27

    Mathias!
    Upplevde du brädorna som någorlunda lika i karaktären, eller var tex 90:an mer wave än 110:an?

    H-J

  • kine

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 13:08

    jag (84 kg) testade en 100 i varberg nu förra veckan i halvhygglig 5.8 vind. jag kom direkt från min JP 103 och jämfört med den kändes den ganska mycket “trögare” när jag skulle plana/behålla planing. nu hade den en FSW 90 fena på och det kanske hade behövts en lite större fena. för min del så behåller jag min 103 som störstabräda men kan tänka mig att en 110 skulle kunna passa mig bättre. /henka

  • steebe

    Medlem
    2 oktober, 2005 vid 20:39

    Hej Någon som har testat RRD Freestylewave 110 litarn. Kan den vara ett bra ex på “One-board”. ??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rrd freestylewave?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.