Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD Monster?

  • RRD Monster?

    Publicerad av dr-masse på 4 mars, 2002 vid 15:38

    Ere någon som kört på RRD Monster? Har lite lösa funderingar på att köra den som en “lättvindskryssaruntmaskin” upp till 8-10 m/s (sedan blir det småprylar) med 9.0. Kanske åka lite i Mellansvenska på kul.

    Den går ju att köpa billigt, minst sagt…

    Eller är den väldigt skör? Svår att kontrollera i lite mer vind? Kommentarer tages tacksamt emot.

    Alternativet är att behålla min AHD FreeDiamond 70 som jag i å för sig är väldigt nöjd med, dock märker jag att jag i hög grad klart mest seglar lättvind (5-9 sekundmetrar med 8.5) med den och kanske kan det därför vara idé att skaffa något som är lite vassare i dessa vindstyrkor? Funderar oxå på om en Monster kan vara något att kryssa runt lite i skärgården med i sommar, där min FreeDiamond helt enkelt tar lite för dålig höjd för att funka bra.

    Om någon därute sitter å klämmer på ett alternativ till en Monster och vill byta rakt av mot min AHD FreeDiamond så tages seriösa samt mer eller mindre galna förslag tacksamt emot!

    Surfa På!

    dr-masse svarade 22 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-16

    Medlem
    4 mars, 2002 vid 15:56

    Tjena Doktorn!
    Med en RRD Monster kan du definitivt köra ifrån de flesta i Mellansvenska. Den är dock lite knepig att få perfekt trim på enligt M&M i Växjö (SWE30&55). De hävdade att den kunde gå helt kass om man satte mastfoten 1 cm fel (!). Tilläggas bör väl att de har grym koll på prylarna. Tilläggas bör väl också att helt kass för de är detsamma som att INTE placera sig topp 3 i Svenska Cupen 😉
    Den planar lika tidigt som vilken annan bräda som helst från den epoken…
    /Per

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2002 vid 16:05

    vart hittar du billiga monster ? vill oxå ev ha ju ..

    Pajas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2002 vid 16:53

    surfersparadise.nu 5995:-

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2002 vid 18:49

    Hej DrMasse
    Mitt tips är att du lägger ned samma grymma grävande på fetisar som du gjort (inte minst på konf) tidigare på mindre feta prylar. Och inte bara brädan utan hela kittet. Speciellt ska du kolla upp byggkvaliteten på olika alternativ och hur olika fetisar beter sig i chop i lite speed tex modell Nämndöfjärden. Mao en verkligt fet förstudie typ innan man söker anslag förordar jag, Speciellt kanske kombinationen segelstorlek och hur betingelserna oftast är där man seglar. Drar man från höften så riskerar man fort att ångra sig för det är grymt många faktorer som måste stämma och dom faktorerna är ofta rent personliga om man inte vill specifikt tävla i nån cup. Även en 80:a har verkligt berättigande om man vill ägna sig åt tex slö Formula FreeRide i lägre vindstyrkor. Kanske måste man tänka i nya banor. / Mvh Bosse

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2002 vid 20:55

    iofs va ja på krogen i lördags … där fanns det billiga monster .. och hmm både 1 meter breda och 80 ..

  • dr-masse

    Medlem
    5 mars, 2002 vid 07:32

    Hur funkar de i lättvind? 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD Monster?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.