Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RRD twintip e det nått o ha????
-
RRD twintip e det nått o ha????
Publicerad av anonym-anvandare på 30 november, 2001 vid 23:04Halloy funderar på att köpa en rrd´twintip 260 från 99:e
undrar därför lite om det är nått o ha
berätta gärna lite om seglingsegenskaper och hållbarhetmvh krille
larry svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Har en 260 twintip och är mer än nöjd. Brädan har enligt min menig inga negativa anmärkningar. Så köp en!
-
jag har en 01:a, sjukt bra freestylebräda! allt blir enkelt, väldigt stabil. brädan som gjorde plattvattensegling roligt på allvar för mig!!
-
Har en Med 99′ och en wave 01′ som jag ar toknojd med
Har kort 3.7 (sadar) till 6.5 pa 260 men den tar sakert 7.0-7.5 om manvilladde (oinloggad pa vag till Glasgow…)
-
Har en TT 260 med från 01. Jag vet inte om det skiljer så mycket.
Jag tycker i alla fall att det är en perfekt lättvinds och plattvattenbräda. Den planar riktigt tidigt och den är lätt att träna trick och manövrar med. Jag har seglat den med 6.6 som störst och 5.3 som minst och jag tror att den gör sig bäst nånstans mellan dessa storlekar. Den funkar säkert bra upp upp till 7.0 och ner till 5.0 också.
Helt enkelt en riktig kanonbräda för den som vill segla freestyle eller ha en ganska liten bräda som ändå planar mycke.
Den är dock förmodlingen inge vidare för vågsegling och heller inte super bekväm för att ligga och bränna med ett stort segel.
Logga in för att svara.