Taggad: 

  • RSX i Cascais

    Publicerad av imported_mickeo på 8 juli, 2007 vid 12:59

    Johan kom med på bild mer action än så här blir det väl knappast med RSXen.:wink:
    Han har 2 placeringar runt 30 vi håller tummarna.
    Det verkar som det har varit ganska svaga vindar.
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    Oregistrerad svarade 16 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    8 juli, 2007 vid 19:47

    @MickeÖ 395397 wrote:

    Johan kom med på bild mer action än så här blir det väl knappast med RSXen.:wink:
    Han har 2 placeringar runt 30 vi håller tummarna.
    Det verkar som det har varit ganska svaga vindar.
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    Kort rapport:
    Tre dagars segling i extrema förhållanden -på vissa delar av banan 10 m/s samtidigt som det är 0,5 m/s på andra, så vägval av stor betydelse. Jag har försökt köra safe i mitten och slagit åt det håll puffarna kommit men oftast har de som chansat åt ett håll kommit först medan de som chansade åt andra hållet tok sist, så många har missat maxtiden som är 20 minuter efter segare på 30-40 minuters banor -igår låg jag 15 då vinden dog vid kryssmärket och jag såg täten plana i 20 knop bara 50-100 meter framför, jag kom sedan i mål 50 min efter segaren och fick därmed liksom de flesta andra i detta heat DNF. Idag gick centerbordet av och därmed försvann alla mina möjligheter till att kvalificera in Sverige till OS (de 25 första nationerna får en plats) Danskarna har fortfarande chansen med Jonas och Bettina precis på kvalplats så de har tre betydelsefulla tävlingsdagar framör sig. För min del blir resterande tävling mer som träning. Får bli nya friska tag på Nya Zeeland i Januari då det finns ytterligare 8 OS-platser att slåss om för de länder som misslyckats här.

    mvh
    Johan

    Andra svenskar som lyckats bättre i sina OS-klasser:
    470 kvinnor
    3:a TORGERSSON, Therese
    VENDELA, Zachreisson
    Finn jolle
    8:a BIRGMARK, Daniel
    Laser
    8:a MYRGREN, Rasmus
    Star
    LööF, Fredrik
    ANDERS, Ekström

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.