Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Rullande surfhem säljes till Surfpris!!!!

  • Rullande surfhem säljes till Surfpris!!!!

    Publicerad av local på 11 november, 2002 vid 15:27

    Startklar surfbuss med dekaler och allt, har en fin Ford Transit 130 L -88 med lite rost och nypreppad fin spis. Renoverad för 10 000kr bla nyrenov topp med ny kammaxel samt kylare, batteri, styrlager, bromsok, skivor och klossar fram, bromsbackar bak mm.

    Värmeisolerad i golv och sidor, sängloft följer med.

    Lastutrymmet är ca 3 meter på längden.

    Lastbilsreggad.
    Nybes utan anmärkning!

    6 x-tra vintehjul med halvbra däck följer med.

    Kolla bild!

    Surfpris: 17 900:-

    Mattias
    070-461 28 23

    anders_hoffman svarade 21 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2002 vid 18:26

    Vad drar den milen?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2002 vid 14:35

    Den drar runt 1,1 liter milen!

    /Local

  • jonasp

    Medlem
    12 november, 2002 vid 16:18

    Vad innebär lastbilsreggad? (inte ckort hoppas jag frown.gif)

  • skarabe

    Medlem
    13 november, 2002 vid 07:20

    Nej, C-kort behövs inte. Bl.a är skatten billigare – ganska mycket billigare faktiskt. Att tänka på är dock att du kör på lastbilspris på broar, färjor mm vilket brukar vara lite dyrare.

  • local

    Medlem
    13 november, 2002 vid 13:02

    Att den är Lasbilsreggad innebär som sagt INTE att du behöver annat kort än B. Det innebär alltså att den är besiktad med lastgaller, lastutrymmet inte är anpassat för passagerare och därmed sänks årliga skatten betydligt.

    Det innebär INTE att det blir dyrare att åka på broar och färjor, då den går som vanlig minibuss/van o liknande.

  • getwet

    Medlem
    13 november, 2002 vid 13:20

    Lastbilsregistrerad betyder just det…….att det är en lastbil med lastutrymme/flak.
    Lättlastbil (max totalvikt 3500kg) kan köras med B kort, du kan koppla ett släp till lättlastbil på max 750kg totalvikt med B kort. Om totalvikten överstiger 3500kg behövs C kort, för tunglastbil. Eller om släpet överstiger 750kg för lättlastbil krävs E kort…..
    Summa summarum….Transiten som är annonserad kan köras med B kort om den är reggad som lättlastbil och max släp 750kg.
    Ofta brukar just den modellen som nu är till salu vara tung lastbil (dubbelhjul bak)men tydligen inte denna.

  • jonasp

    Medlem
    13 november, 2002 vid 13:49

    den ser ju ut att ha dubbelhjul. och vem av er ar rätt confused.gif

  • getwet

    Medlem
    13 november, 2002 vid 14:29

    Det jag påpekade var att vanligtvis är dubbelhjularna reggade som tung lastbil, men just denna tycks vara en lättlastbil…trots dubbelhjul.
    Många företag vill ha ett skåp som lastar mer och reggar den då som tung, medans andra företag reggar den som lätt pga att även personal utan C kort kan köra den.
    Så vem av oss som har fel är det ingen som behöver veta, eftersom vi inte disk. just det. Annonsören har berättat att den går att köra med B kort och då är den väl reggad som lättlastbil, kort och gott. Även om den nu skulle vara reggad som tung går den att regga om till lätt, inga problem…..tvärtom är svårare.

  • preppie

    Medlem
    13 november, 2002 vid 16:41

    Men du, det där om lastzon som jag pratade om, gäller det om du reggar om till tung lastbil? Eller är det just näringstillståndet?

  • getwet

    Medlem
    13 november, 2002 vid 19:16

    Så här ligger det till…….oavsett typ av fordon, tung, lätt, personbil eller vad det nu må vara så får man ALDRIG parkera på lastzon (din polare som gör det tycks inte fatta någonting). Det är ok att lossa och lasta (därav namnet lastzon ooo.gif) men egentligen krävs en lapp i rutan “nyttotrafik”, men man ser mellan fingrarna där. Observera……igen….inte parkera, bara lossa lasta…..!
    “paragrafryttaren” eller hellre “parkeringspolisen” wink.gif

  • preppie

    Medlem
    14 november, 2002 vid 17:17

    ok!

  • skarabe

    Medlem
    19 november, 2002 vid 21:09

    Ska i ärlighetens namn säga att jag inte kört över så jäla många broar, men ska du över Öresundsbron kostar det dig 650 pix med minibuss/van/lätt lastbil och 250 med vanlig personbil.. Kanske skulle jag använt KAN istället för BRUKAR.. blush.gif

  • mr-pink

    Medlem
    19 november, 2002 vid 22:05

    Öresundsbrons priser borde ju vara rätt vägledande?

    GRUNDPRIS – Priserna gäller enkel resa
    Typ av fordon SEK

    Motorcykel 150
    Personbil under 6 m 275
    Varubilar, bil, mindre lastbilar, minibussar, mellan 6-9 m
    Personbil med släp, husvagn samt husbilar oavsett längd. 650
    Bussar över 9 m , inkl.pass 1.080
    Lastbilar 9-12 m 748
    Lastbilar över 12 m 860

    Sen är det väl som mycket en tolkningsfråga, men är det bara under 6 m borde man ju klara sig med bilpriset. Sen vet jag iofs inte vad dem olika minibussarna mäter in på, men känns ju som att det är lugna puckar.

    Kontentan: Är minibussen, lastbilen bara under 6 m är det home-free? Så tolkar jag det.

    Ha det!

  • romago

    Medlem
    23 november, 2002 vid 18:25

    Finns den granne fårdden kvar.Kommer till Sthlm nästa vecka med 15000 i fickan. Intresserad?? B crazy.gifes. och skattad??
    Såg ingen reg skylt på bilden?Mejla om intresse finns!

  • anders_hoffman

    Medlem
    30 november, 2002 vid 23:24

    Jag fattar inte varför ni ska åka över bron med bil/buss, surfa brevid den istället me utrustningen! Men det optimala skulle ju ändå vara en amfibiebil!

    /Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Rullande surfhem säljes till Surfpris!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.