• bjorn-daniels

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 11:01

    Kör till Rullsands camping, strax innan receptionen svänger man vänster (står skyltat parkering).
    50-100 m in finns en bom som man betalar 40 spänn,5or el 10or (var det sist jag var där iallafall).
    Följ grusvägen tills den tar slut (ca 1km), finns en röd bod med toaletter där.
    Jag hoppas vara där till 8

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 11:44

    Hur väl stämmer vinden på Eggegrund på VIVA med Rullsand?

  • sea_surf

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 12:28

    Det år inte säkert att vinden ute vid Eggegrund når in till stranden så lite osäkert att titta på den vindmätningen. Prognosen för imorgon ser dock god ut både på kustvädret, SMHI och även på
    http://theyr.tv som jag har som hyfsat god vindprognossite för att se. Det går ju inte att garantera vind men det ser bra ut, tror som Bjorn Daniels att det blir kring 4.7 – 5.3 och vågor kring 1 – 1½ meter. Men – inte sideshore direkt. Kolla när du kommer fram med de som kör, det finns några riktmärken för att klara sig från sten. Det finns ett sandrev utanför lilla stenudden mellan Rullsand och Brämsand där man bottnar dvs du behöver inte köra i beachbreaket.

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 16:08

    Galet stor abstinens efter vågor efter alla fiaskokörningar till Torö i år, Kollar Eggegrund imorgon bitti och avgör då, Proggen är inte helt uppenbar, kort tid med vind imorgon. Tar mig dit om Eggegrund visar lägst 11 m/s i medelvind, blir väl runt 8 i medel på stranden då, bör räcka för 5.3. Orkar inte med en till 15 mila bomkörning, men det känns som det är nu som man ska köra Rullsand innan hösten och kylan kommer allt för mycket.

  • sailortrash

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 18:24

    Står oxå och väger ifall rullsand imorrn är värt att flexa ut en dag för…men jag måste säga jag är tveksam. Kan hända vinden drar förbi framåt småtimmarna, och stannar runt 6 M/s resan kring lunch… (Torö förra veckan…). Har redan börjat blåsa på i norra skärgården, vilket är typ 16 mil söder om rullsand…inget bra tecken alltså.

    Tar gärna emot rapport dock från de som chansar..

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 19:15

    Bilen packad. Planerar att åka så att jag är där vid åtta, om jag kommer iväg. Vissa proggar visar riktigt bra med vind så jag har inte gett upp än.

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 19:33

    Siktar på 0800 om jag kommer iväg. Hoppas jag inte nu blir ensam….

  • bjorn-daniels

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 06:00

    Framme, riggar 5.3. Dead on ganska små vågor, verkar inte ha hunnit bygga så mkt än

  • sailortrash

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 08:12

    Grattis, verkar va bra tryck (i vindmätarn allafall)..

  • goose

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:51

    Grymt bra nu. Var är alla..?

  • johanb

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:13

    Är det bra med vind och hur är vinkeln nu? Tacksam för en rapport när du är klar. Funderar på att ca kl 16. Mvh Johan

  • goose

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:19

    Runt 12 ute på vågen. Kraftigare byar. Ganska mycket omsorg. Bygt bra med vågor, finaste förhållande jag haft runt Stockholm.

  • sea_surf

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 12:53

    Det blev för min del 5.3, körde mellan 9.30-12, nordlig vind och moln men inget regn, det kom sedan men vinden verkar vara kvar.

  • goose

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 14:23

    Rullsand var en trevlig överraskning. Första gången där men det är det bästa stället för vågor inom rimligt avstånd fr stockholm enligt mitt tycke. Förstår inte all hype kring Torö när man har Rullsand.

    Dagens förhållanden blev bara bättre och bättre, tidvis rena gubbhöga+ vågor att rida och hoppa. Visserligen onshore och liten vinkel men fasen vad roligt. Enligt “lokals” så var det stökigt, men jämfört med Torö var det så rent man kan önska sig. Körde 5.3 mellan 0830-12:15 då jag var tvungen att åka hem för barnhämtning. Kunde tveklöst rigga ner till 4.7 sista timmen men tidspressen förhindrade detta. Verkar som det ska blåsa runt 14 i medel på Eggegrund för att det ska bli bra tryck i 5.3 och mindre bräda.

    Detta är ett ställe att lära sig nya hopp, klockren vinkel mot skarpa och cleana vågor. Rigga vid bilen 50 meter fr sand(!)stranden är bara det ett skäl att komma. Och varför bara fyra surfare en dag som denna, obegripligt. Nu när det är motorväg hela vägen, så går det väldigt smidigt att komma från stockholm.

    Rekommenderas starkt vid nordlig kuling!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:50

    En av de bättre dagarna med nordlig vind. Goose summerar det ganska bra, men vill bara tillägga att stökiga vågor är relativt västkusten, som det var idag är normalt i Rullsand. Var nog lite för mkt åt NV hållet i början för att vinden skulle komma in ordentligt. Vred sen mot nord och ökade.
    Tack för sällskap, kul att slippa köra själv

Sida 4 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.