Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand 27/5

  • wilund

    Medlem
    26 maj, 2014 vid 06:22

    Hoppas på att komma iväg.

  • jesper-b

    Medlem
    26 maj, 2014 vid 08:04

    Tja, om det inte blir Väddö, Gotland, eller till och med Skåne…

    Klassiskt vindsurfproblem!

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    26 maj, 2014 vid 09:15

    Beslut, beslut, beslut… det bästa är att oavsett vilket så borde det kunna bli fin vindsurf över helgen.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    26 maj, 2014 vid 16:34

    @Jesper B 723478 wrote:

    Tja, om det inte blir Väddö, Gotland, eller till och med Skåne…

    Klassiskt vindsurfproblem!

    /JB

    Ja, prognosen för Skåne ser onekligen fin ut och det är ju aldrig fel att köra på gamla hemmaplanen men 170 mil över dagen blir lite mycket.

    Siktar på morgon/fm segling i Rullsand imorgon.
    Sen ser det ju ut att kunna bli repris till helgen!

  • sea_surf

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 05:15

    Räknar med att vara på plats framåt 13-tiden idag, skönt att få köra lite vågor igen 🙂

  • bjorn-daniels

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 05:58

    På plats, ensam här. Troligen 5.0. Rak nordlig.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 06:03

    Parkeringsavgiften är förresten höjd till 40 spänn så kom ihåg mynt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    27 maj, 2014 vid 07:45

    Klockren 5.0 och någon enstaka huvud+ som rullar in. Dock även klockren onshore.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 05:41

    Blev en riktigt fin dag i Rullsand med sol och på slutet lätt överriggad 5.1.
    Upp 5 och på plats strax innan 8, körde till 12 och sedan förbi jobb på vägen hem för några timmars arbete, har sina fördelar att kunna flexa.
    Fick prova nya hemmabygget ordentligt och måste säga att jag är väldigt nöjd. Tyvärr var jag ensam hela tiden och det hade varit trevligt med sällskap. Hoppas ni andra kom ut. Hade kameran med för att fota lite men det blev ju svårt. Så jag egotrippar lite istället och lägger upp ett par bilder från Gopron.
    Idag kommer jag inte loss men hoppas på repris imorgon.

  • robin

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 07:08

    Grymma bilder! Vad har du för fäste?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 08:30

    @Robin 723567 wrote:

    Grymma bilder! Vad har du för fäste?

    I masten en ombyggd Cotech klämma från Clas-O. Har satt kameran “mitt imellan” armarna man klämmer ihop för att få kameran lika oberoende på vilken bog man seglar.

    I akterliket ett triangel fäste av vp-rör. Fördelen med vp-rör är att det är enkelt att kapa och böja, blir ofta några varianter innan man är nöjd. Nackdelen är att de går sönder ibland.

    Finns intresse kan jag lägga upp bilder.

  • plantan

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 09:45

    Flott!

    @Bjorn Daniels 723564 wrote:

    Blev en riktigt fin dag i Rullsand med sol och på slutet lätt överriggad 5.1.
    Upp 5 och på plats strax innan 8, körde till 12 och sedan förbi jobb på vägen hem för några timmars arbete, har sina fördelar att kunna flexa.
    Fick prova nya hemmabygget ordentligt och måste säga att jag är väldigt nöjd. Tyvärr var jag ensam hela tiden och det hade varit trevligt med sällskap. Hoppas ni andra kom ut. Hade kameran med för att fota lite men det blev ju svårt. Så jag egotrippar lite istället och lägger upp ett par bilder från Gopron.
    Idag kommer jag inte loss men hoppas på repris imorgon.

  • tim-eriksson

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 10:16

    Joinar troligen på en kort session imorgon! Körde nytt nära salnö igår, rätt stökigt..

  • challgren

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 10:55

    Snygga bilder!!
    Nu blev man ju sugen på att bygga nya GoPro-fästen. Lägg gärna upp bilder på hur dina fästen ser ut!

    @Bjorn Daniels 723564 wrote:

    Blev en riktigt fin dag i Rullsand med sol och på slutet lätt överriggad 5.1.
    Upp 5 och på plats strax innan 8, körde till 12 och sedan förbi jobb på vägen hem för några timmars arbete, har sina fördelar att kunna flexa.
    Fick prova nya hemmabygget ordentligt och måste säga att jag är väldigt nöjd. Tyvärr var jag ensam hela tiden och det hade varit trevligt med sällskap. Hoppas ni andra kom ut. Hade kameran med för att fota lite men det blev ju svårt. Så jag egotrippar lite istället och lägger upp ett par bilder från Gopron.
    Idag kommer jag inte loss men hoppas på repris imorgon.

  • docloop

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 16:31

    Fräcka bilder, siktar på att köra upp imorgon!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand 27/5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.