Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand eller Väddö lördag?

  • oldschool

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 14:56

    Frågan är – blir det nån vinkel? blir det några vågor? eller blir det bara regn??

  • sea_surf

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 16:18

    Ser ut som rätt mycket nordlig och onshore på lördagen i Rullsand (och regnigt, ja, ja…). Däremot ser söndagen ut att ge nordostlig vind i Rullsand vilket borde ge bra vinkel (men regnigt och jävligt även då) – kollat på theyr.tv.
    Men vad finns det annat för kul att göra i snålblåst och regnväder??

  • oldschool

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 18:08

    Jag siktar på salnö imorgon!

  • stoorfaen

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 19:02

    Yes, salnö siktar jag också på! Ses där!

  • dude

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 19:50

    Jag skulle vilja sikta på att vara på Salnö imorn kl 14 till 20.

    Det blir regn och temperaturen ser ut att bli fem grader i luften och åtta grader i vattnet. Men jag hoppas på att använda min 79liters bananvågis och säg 4.0 eller 4.4 till det.

    Grejen är bara att jag vill helst åka tillsammans med någon. Utgår från Nacka. Finns det någon jag kan åka med, kanske plocka upp på vägen? Hmm.

    O sju O nitton OO fem två nio

  • dude

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 20:30

    Svårt det här med den här prognosen, de här förhållandena! Regn! Ah#°¶! Och man vill ju inte stå över när det verkar dröja tills nästa gång 🙂

  • oldschool

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 21:00

    Siktar väl på samma tid ungefär, men beror lite på barn å höggravid fru…. 🙂

  • maca

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 14:04

    Väntar med spänning på Väddö-rapport. Stort, blött, kallt som f-n och 3.7 eller? 🙂
    Ser ut som vinkeln inte riktig är där än (kl. 16)

  • boman

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 15:14

    Salnö 4,5-4,7 ingen vinkel å tala om men något vridande och det ökade hela tiden, svagt regn men inget som störde.
    Klassiska brytande salnö bussar som rullade in. Trevligt gäng med fika och ljug ute på revet. En grym dag!
    (Bild från kl 7 i morse)

  • stoorfaen

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 15:49

    Ja, Boman var tidigt ute, vi andra landande runt 9.30 bläcket och 4,7 satt som en smäck (nytt segelnamn btw!).

    Klockan kan ha varit 12.30-13.00 när lunchpausen var slut. Med utökad skara i form av Dala och Jimmy drog vi ut på nytt och då hade väl vridet smått börjat till NNO och en timme senare small det till och ökade på ordentligt. Vågorna växte men det var rätt stökigt ute vid revet och även dyningarna bjöd på överraskningar som plockade med sig det mesta.

    Jag hade en jävigt rolig dag som bjöd på mycket, och framför allt kul med uppslutningen som iofs mest bestod av Norrtälje locals men även finbesök från storstan som sagt! 🙂 tackar och sorry Dala att jag tog slut så tidigt!

  • boman

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 16:54

    Storfan du seglade med bra flyt och fina ladd.

    Ps.
    vinden vred mot nordväst 😉

  • stoorfaen

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 19:12

    hehe, råkade visst ta en bärs innan inlägget! 😉 Tackar!

  • dala-lama

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 16:02

    Ja visst var det kul.
    Vågorna byggde ordentligt på slutet och med lite flyt funkade även frontside.
    Med rätt timimg så blev det nästan en bowl och man kunde ligga kvar på vågen och bara carva….
    Kul segling och bra sällskap är det ju alltid där uppe.
    Anders, du var ju så klart ensam om att bli trött :-))
    P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand eller Väddö lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.