Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand lördag morgon…?

  • dendrite

    Medlem
    9 juni, 2016 vid 16:15

    Helt klart intressant, vore kul att prova Rullsand!
    Vilken tid siktar du på att vara där?

  • sailortrash

    Medlem
    9 juni, 2016 vid 17:02

    Hej

    Tja kanske sticka runt 7-7.30 så då ör man väl där kring 10-11 kanske? Borde Man hinna ett par timmar med bra tryck..

  • dendrite

    Medlem
    9 juni, 2016 vid 18:57

    SMHI snålar med vinden och säger 7-15 m/s mellan kl 10-11, medan Klart bjuder på vind fram till kl 13.

    http://www.smhi.se/vadret/ortsprognoser#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,geonameid=2600779
    http://www.klart.se/v%C3%A4der-br%C3%A4msand.html?v=per_timme

    Kan bli premiär för 75L brädan för min del då 🙂

  • bjorn-daniels

    Medlem
    9 juni, 2016 vid 19:26

    Tycker prognosen ser lite tveksam ut men bättrar sig kanske.
    Men jag har heller ingen möjlighet att åka så kanske tolkar den på mitt sätt;)

  • sailortrash

    Medlem
    10 juni, 2016 vid 07:15

    @Bjorn Daniels 739556 wrote:

    Tycker prognosen ser lite tveksam ut men bättrar sig kanske.
    Men jag har heller ingen möjlighet att åka så kanske tolkar den på mitt sätt;)

    jo..det är ju en bit att åka så man vill ju gärna ha lite vind när man kommer dit…varför tvekar du? tror du nordan drar förbi över natten/gryningen? det har ju hänt förut…

  • dendrite

    Medlem
    10 juni, 2016 vid 17:59

    @sailortrash 739560 wrote:

    jo..det är ju en bit att åka så man vill ju gärna ha lite vind när man kommer dit…varför tvekar du? tror du nordan drar förbi över natten/gryningen? det har ju hänt förut…

    Vinden ser ut att vara jämnare vid Kapellskär så jag åker nog dit eller till Blidö imorgon.

  • ribe68

    Medlem
    10 juni, 2016 vid 18:36

    Kul med fler som hittar dit. även om jag bara kitar så se upp med dalälven, strömmen tog en kompis bräda och förde ut den 1-1,5 km ut till havs innan jag hittade den och kunde sätta min leash i den för hemtransport. det har vart stökiga vågor men kul iallafall, så upp och kör. Ses på vatten

  • sailortrash

    Medlem
    10 juni, 2016 vid 18:40

    Prognosen ser ju inte så rolig ut längre, får se om jag åker norrut..

    Vad säger the locals om hur vindsäkert rullsand är på nord?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    10 juni, 2016 vid 19:27

    @sailortrash 739560 wrote:

    jo..det är ju en bit att åka så man vill ju gärna ha lite vind när man kommer dit…varför tvekar du? tror du nordan drar förbi över natten/gryningen? det har ju hänt förut…

    Lite sent svar kanske men, vinden såg/ser ut att gå mer syd om Stockholm.
    Är inte nån local men har hållt koll några år nu. Generellt är det mer vind österut och vinden kan ha svårt att komna in ibland. Är även oftare vind syd om Stockholm än norr. Jag kör sällan dit på mindre än en 9-12 prognos på medelvind, helst mer. Har ingen statistik som stöder detta utan mer den känsla jag fått under åren. Sen backar jag alltid upp med 6.0 och 7.0 samt 115 liters freestyle. Skulle vinden vara tunn kan man alltid bränna runt på större prylar alternativt köra segelsnurr på stor bräda och 5.0.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand lördag morgon…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.