Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Runt Gbg tisdag

  • Runt Gbg tisdag

    Publicerad av glader på 18 augusti, 2014 vid 14:45

    Är rådvill hur jag skall göra imorgon:
    1) Morgonsurf i Shitbay. Kan bli bra speedsegling om det blir tillräckligt västligt. Prognosen ser ut som ett gränsfall i för mycket syd.
    2) Eftermiddagssurf i Askim. Semisurvival i dyningarna längre ut i viken. Brukar vara rätt fint på kraftig sydväst. Vet inte hur access är, om de öppnat bommen ännu.
    3) Eftermiddagssurf i Fiskebäck. Full survival i kross-chop. Bra gympapass.

    Vad gör ni andra som inte åker till Öland?

    glader svarade 9 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • trefyrafyra

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 14:51

    Det blir TT imorgon Em

  • glader

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 14:53

    Tack Erik.

    Blir det inte nästan lika choppigt som Fiskebäck på SV?

  • trefyrafyra

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 15:18

    Slör från Tjoloholm mot riggplatsen funkar fint.

  • glader

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 15:38

    Tack igen. Kollar nog Shitbay på morgonen. Ser det inte bra ut dyker jag kanske upp i TT på em.

  • glader

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 20:12

    Blev surf på em. Orkade som vanligt inte ta mig från Fiskebäck. Det positivaste man kan säga om surfet är att det var härdande. Fick i alla fall prova min 4.7a. Kartongny EVO II. Något slags rekord

  • marden

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 09:10

    🙂
    Kul att du fick testa , hur gick seglet?

  • glader

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 09:20

    För att ge rätt kontext så var min gårdag så här:

    När jag kom ner visade Måvholmsbådan 20m/s i medel och 25m/s byvind. Det var SV. Såg ut som att det skulle gå att köra i Shitbay. Riggade 5.8 och min minsta slalom. Vanvettigt byigt. Gick bara inte. Testade på utsidan men det var för mycket vind för den grova sjön. Riggade ner till 4.7. Fick en fin repa ut sedan dog vinden. Fick simma in lång bit och en walk-of-shame från badplatsen. Orkade inte rigga om igen. Planade runt lite med 4.7 och mellanslalom. Ingen bra kombo. Summa summarum helt värdelöst.

    Så seglet blev inte direkt grundligt utvärderat. Dock: Mycket nätt och fint med sina 3 cambers och kändes väldigt bra i kombo med min CA SL49 på 69 liter. Nästa gång det blåser apa i Fiskebäck på SV skall jag inte fega och krångla med Shitbay utan istället dra ut på öppet hav med 4.7. Tror det blir prima.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Runt Gbg tisdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.