Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Runt Väddö lördag

  • Runt Väddö lördag

    Publicerad av dude på 20 juni, 2003 vid 07:06

    Själv tar jag det lugnt idag och sticker till Mats Väg, Svartklubben eller nåt annat ställe norrut. Kanske Barnens Ö?

    Så jag undrar om någon vet vilka ställen som funkar vid rak nordlig vind norröver, vilka som har plattvatten, vilka som har sjyssta vågor, eller egentligen vilka som har vågor men där förhållandena inte är för svåra. Är det nån som vart där?

    Riktigt tacksam för svar!

    Niklas

    gurra1978 svarade 20 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • calle_b

    Medlem
    20 juni, 2003 vid 18:37

    Ja, vad är egentligen shysst på nord?? Stora värtan kan juh funka, men tror att vinden hellre håller till längre ut?

    Igår vart man juh blåst nere vid Viggan…..
    Vill inte ha d så imörrn oxå!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juni, 2003 vid 19:03

    Funderar också på det, men jag tänker åka till Sandviken (Mats väg) i första hand. Jag vet inte var de andra ställena ligger, men med lite ost i vinden borde det funka.

    /Matt

  • dude

    Medlem
    21 juni, 2003 vid 18:37

    Mats Väg var ju ett sjysst ställe idag, lördag. Nästan elva mil norr om Stockholm, eller åtta mil norr om Åkersberga. Det var dock bara 6.2-vind av och på och inga direkta svallvågor eller hoppvågor som stället nog går av på. Men nu har man ett hum om hur stället ser ut och kan funka. Jag undrar bara var den där stenen som ligger 20 cm under vattenytan när det är vågor ligger. För övrigt var vattnet fördjävligt kallt där ute idag, 10 grader bara. Strålande solsken annars! smile.gif

    Matt, vi lär ses här flera gånger. Det måste ju testas nr det blåser på riktigt!

    Niklas

  • gurra1978

    Medlem
    22 juni, 2003 vid 18:35

    Lördagen var riktigt bra. Jag började med lite vågsurfing i små vågor vid Edeby hamn (strax norr om Sandviken) för att sedan köra 9,0 utanför Sandviken (nära Mats väg). Jag tycker vågorna var riktigt bra faktiskt, fick några riktiga feting hopp och bra vågridning. Det var kallt i vattnet, bara 13 grader.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 juni, 2003 vid 19:06

    Fyy fan ridning med 9.0,blir riktigt avis…

  • varfor

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 07:46

    Så du har varit ute och rört på dig, Nicke. Det är väl dags för grillning snart, antar jag smile.gif

  • ozman

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 08:24

    Tjena Niklas!

    Ja, det får vi göra. Jag får försöker lite hårdare att få med några andra från Uppsala, för samåkningens och sällskapets skull. Fast, jag förstår att de avstod den här gången, med tanke på den marginella vinden. Jag är också rätt nyfiken att se hur det funkar när det blåser på ordentligt!

    /Matt

  • dude

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 13:35

    Men hallå gurra, vågridning i lördas med 9.0a… vad är det du säger? Det lär inte funnits några vågor runt Väddö i lördas… Jag förstår i och för sig att du fått över trettio dagars surf i år med ett nionolla i kittet, men så många vågridningsdagar lär det nog inte bli trots allt – även fast du tänjer på gränserna wink.gif

    Niklas

  • gurra1978

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 14:55

    Allt är relativt, jag ska erkänna att jag aldrig upplevt riktigt vågridning typ fina vågor som man ser från utlandet men jag hade roligt i alla fall. Jag tyckte vågorna var ganska stora emellanåt. Jag hade inga problem att åka med vågorna en bit, men tydligen är inte det vågridning. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt inför hela konfens läsare. Jag svär att aldrig mer nämna ordet vågridning för ens jag upplevt det på riktigt grin.gif

    Så här såg det ut dagen efter. Kul för er som undrar hur det ser vid Mats väg.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Runt Väddö lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.