Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rushwind eller gun, rushwind eller gun

  • rushwind eller gun, rushwind eller gun

    Publicerad av styret på 9 juni, 2003 vid 20:55

    vad säjer ni. står i valet och kvalet bland budgetmärkena.

    finns det något annat märke att ta i beaktning?

    _d_ svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • watertouch

    Medlem
    9 juni, 2003 vid 21:09

    Såg ett rushwind häromdan, det som ingår i SP:s nybörjarpaket som var med i senaste SP-news. Var inte särskilt imponerad, men det kan ju oxå ha varit rushwinds budgetsegel, dvs dubbelbudget smile.gif
    Vad som oxå var lite roligt var att det var olika mast/bom-mått tryckta på seglet resp. påsen. Man får väl utgå från att det som står på seglet stämmer, men ändå..
    Killen som riggade hade ett smärre helvete att få seglet vettigt riggat, det var veck åt alla håll å kanter, hur han än drog i ut- och nedhal.

    GUN:s segel däremot verkar vara av bättre kvalisort, iallafall dom jag sett. Var rätt såna många på Haga Park under SM. Inte bland dom tävlande kanske, men väl bland alla andra, så det är nog ett märke som vinner mark.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2003 vid 13:03

    Är böjd att hålla med. Gun har betydligt bättre kvalite än Rushwind som lirar i en lägre divison tillsammans med t.ex Pacific. Lite synd är det för Rushwind som för ett antal år sedan var ett kvalitetsmärke från River Gorge i USA.

  • johan

    Medlem
    10 juni, 2003 vid 13:41

    Japp, det finns det. Kolla in http://www.surfshop.nu och Loftsails.
    Det är riktigt bra segel, inget budget. Priserna däremot är helt ok.
    Jag har kört mina vågsegel på Pozo nu och dom tål mycket vind och har samtidigt
    bra bottendrag.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2003 vid 13:54

    GUN är inget budget märke, förutom att priset är lågt. De gör riktigt bra segel men säljer utan mellanhänder, därav det förmånliga priset. Jag tycker inte man kan jämföra dessa båda märken. GUN är ett av världens största tillverkare av segel på och Tyskland är en av de kräsnaste marknader man kan sälja på kvalitetsmässigt. Och troligen den största marknaden, trots att de inte har någon kust att tala om. Köp GUN helt klart.
    /Magnus, Göteborg

  • styret

    Medlem
    10 juni, 2003 vid 18:18

    budget är väl just ett lågt pris. eller?

    tack så mycket för alla tips. jag har känt att det har lutat åt gun men inte vart riktigt säker. får lura ett tag till. tills kronorna börjar rulla in. första köpet blir en mast. från gun

  • _d_

    Medlem
    10 juni, 2003 vid 21:34

    just nu har jag ett gun groove 6.8, lite freestyle/wave segel. TOK NÖJD! ruskit bra segel, kvalituttan verkar vara rikting bra den me. köp gun! det tror jag du vinner på!
    lycka till!

  • styret

    Medlem
    11 juni, 2003 vid 15:40

    det är exakt det seglet jag ahr tittat på.
    det verkar schysst. är det schysst?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2003 vid 17:33

    gun

  • _d_

    Medlem
    11 juni, 2003 vid 22:20

    som sagt är jag riktigt nöjd!!! tycker att det är tok skönt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rushwind eller gun, rushwind eller gun

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.