Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ryan air o kiteprylar

  • Ryan air o kiteprylar

    Publicerad av eddman på 14 april, 2008 vid 19:56

    Jag ska ned till sydfrankrike och köra lite i maj, kommer flyga med Ryan Air gbg-barca o vill komma undan så billigt som möjligt, det verkar som om man blir tvungen att betala ca 300kr per tur… men det är ju helt OK. Jag behöver få tag på en bra bag för att ta 3 kites + 2 brädor (den ena är 1.40cm) o eventuellt lite annat jox oxå. Jag har kollat lite på forumet men blir inte klok på vilken bag man ska ha o var man kan få tag på dem i Götet?

    Någon som har något tips?

    tjo!

    /ed

    milkman svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • sourra

    Medlem
    14 april, 2008 vid 20:07

    Spana in Naishs porter roller (145-165) eller någon av golfbagarna (med/utan hjul) på http://www.naishkites.com/en/products/softech.html
    Väskorna skyddar brädorna och resten av utrustningen riktigt bra. Jag har en porter roller som jag klämde ned 4 kites, 2 brädor + 2 selar, 3 bommar, pump + våtdräkter och lycra i när jag reste senast. Fördelen med en “golf”-bag utan hjul är att den väger mindre och nackdelen är ju då att man måste bära den.

  • wakenils

    Medlem
    14 april, 2008 vid 20:17

    du kan få köpa sourras 4D billigt (inkl ett par handskar med samma fd. ägare) eftersom han vägrar ta den ur min bil, fast du får nog kapa lite i ändarna för att få i den långa brädan

  • neven

    Medlem
    14 april, 2008 vid 20:43

    Jag rekommenderar hjul å det varmaste!!!

  • wakenils

    Medlem
    14 april, 2008 vid 20:48

    @Neven 458462 wrote:

    Jag rekommenderar hjul å det varmaste!!!

    1 eller 2?

  • sourra

    Medlem
    14 april, 2008 vid 21:07

    @WakeNils 458448 wrote:

    du kan få köpa sourras 4D billigt (inkl ett par handskar med samma fd. ägare) eftersom han vägrar ta den ur min bil, fast du får nog kapa lite i ändarna för att få i den långa brädan

    Japp, bort med 7 cm från brädan så ryms den i Stadiums 4D-bag (men väskan är inte förstärkt för att skydda brädorna som de tidigare nämnda väskorna är).

  • milkman

    Medlem
    14 april, 2008 vid 22:30

    Jag är på G till Götet i helgen. Jag kan ta med någon av dessa om du vill.
    [img]http://www.pro-limit.com/itemimages/4627[/img]
    (snygg på riktigt faktiskt, och sjukt mycket plats).
    Eller en golfväska som du kan ta av hjulen på om du vill:
    [img]http://www.pro-limit.com/itemimages/4626[/img]
    995kr kostar båda, finns i 140cm.

    Hjul är föresten överskattat tycker jag. Å då funkar ju även en Pro-coffin:
    [img]http://www.pro-limit.com/itemimages/4625[/img]
    Fast det kan bli trångt med 2 brädor, 3 kites då.. Men billigare: 795kr
    🙂

  • neven

    Medlem
    15 april, 2008 vid 06:53

    @WakeNils 458465 wrote:

    1 eller 2?

    Ett hjul räcker ju gott så klart… Andra kanten kan släpa efter lite gött… Och för att se till att INTE spara vikt så ser man till att det andra är intryckt och kvar i väskan…

    Definitivt hjul! Sjuuuukt gött att slippa konka på 30kg stuff!

  • sourra

    Medlem
    15 april, 2008 vid 08:19

    @Milkman 458491 wrote:

    Hjul är föresten överskattat tycker jag.

    Nej nej nej, det är att bära sin tunga jävla väska som är överskattat. Det och att ha en klen väska så ens saker går sönder när pitchertokarna på flyget gör sitt bästa för att sabba grejerna.

  • skotten

    Medlem
    15 april, 2008 vid 11:47

    mystics new bags are super nice… you will wnat them once you see them : ) they also do a fake GOLF bag so you can get away without paying all those nasty charges

  • milkman

    Medlem
    15 april, 2008 vid 13:09

    @sourra 458535 wrote:

    Nej nej nej, det är att bära sin tunga jävla väska som är överskattat. Det och att ha en klen väska så ens saker går sönder när pitchertokarna på flyget gör sitt bästa för att sabba grejerna.

    Känner att jag vill förklara varför jag tycker hjul är överskattat..
    Dom funkar på flygplatsen, från rullbandet till taxin/bussen etc.. När du är vid spoten funkar hjulen ändå inte för dom är för små för att klara gräs/sand/taskig stig etc.
    På flygplatsen finns det ju bagagevagnar som man kan ta med hela vägen till taxin ändå. Ergo, överskattat med hjul 🙂

    Tänk på att det är inte alls säker att det är billigare att ta grejjorna i en golfväska än i en vanlig boardbag. Håller man sig inom storlek och viktspannet så kan det till och med vara dyrare med golfväskan för att vissa flygbolag tar mer betalt för golfutrustning än för sitt vanliga bagage. Norwegian, Wizz och Ryanair gör det tex..

  • sourra

    Medlem
    15 april, 2008 vid 14:42

    Hos Ryan Air klickar man i i surfutrustning när man bokar biljett och sen kvittar det vad man har för väska. Det blir aldrig dyrare med golfbag (eftersom man kan visa innanmätet på väskan ifall de knorrar), bara billigare eller lika dyrt. För övrigt vet jag inte var du åkt på surfresor men själv har jag upplevt ställen där man fått släpa väskan t.ex. från lägenhet till surfcenter, genom långa flygplatser med avsaknad av lättillgängliga bagagevagnar etc. etc. och då är det ruskigt gott att ha sina hjul. Men visst, är det några små sketna inlineshjul är man inte vidare hjälpt av det men på min väska är det hjul modell traktor och den funkar fint att rulla på de flesta förekommande underlag, inkl. sand. Den enda nackdelen med hjul är att de tillför extra dödvikt.

    PS. Sen står det inte GOLF på min, bara “TOUR” tillsammans med en nisse i flippflopps och boardies som svingar en bom så det ser ut som en klubba. Istället för båg – förväxling.

  • yann

    Medlem
    15 april, 2008 vid 15:12

    Bor man i lägenhet och inte parkerar bredvid väskan är (två) hjul ett måste. På spoten lämnar man ju bagen i bilen för det mesta.

  • wakenils

    Medlem
    15 april, 2008 vid 15:37

    i sverige gäller väl följande: det som inte får plats i ikeabagen eller går att fästa på kitebagen eller inte kan bäras med den lediga handen är överflödigt

  • milkman

    Medlem
    15 april, 2008 vid 19:24

    @sourra 458619 wrote:

    För övrigt vet jag inte var du åkt på surfresor

    Jag åker Bently till spotten, får chaffören att bära ner och rigga mina grejjor. Ber min kvinnliga “guide” att smörja in mig med solskydd. Hon hjälper med launchen och att packa ihop… Efter en hel dags kiting så lutar jag mig tillbaks med barens dyraste drink och tänker på hur mycket träningsvärk jag slipper i magen tack vare att chaffören tar hand om kitandet åt mig.

    Det är gött att sälja kites.

    (Funkar ironi för humorförsök på forum i år då?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ryan air o kiteprylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.