Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ryanair och surfbräda

  • Ryanair och surfbräda

    Publicerad av mats_o på 26 april, 2011 vid 13:20

    Nån som har koll, finns ju ingen person att prata med på Ryanair. Tänkte ta med en eller två surfbrädor, går det?

    divander svarade 13 år sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • johan_m

    Medlem
    26 april, 2011 vid 13:25

    Min bror flög med sina vanliga surfbrädor, ej vindsurf. Han checkade in dom som en kanot. Det funkade bra för honom iaf.

  • dr-masse

    Medlem
    26 april, 2011 vid 13:31

    Mig veterligen går det bra. Finns folk här på surfzone som flugit till Irland med vindsurfgrejor i Ryans kärror.

    Sportutrustning* Avgiften debiteras per artikel per flyg i enkel riktning. Med en maxvikt på 20 kg per artikel.
    Cyklar 30kg per artikel 40 £ 40 €

  • mats_o

    Medlem
    26 april, 2011 vid 13:38

    Gytt, tack för snabba svar!!

  • local

    Medlem
    26 april, 2011 vid 15:43

    Jag flög ner med ett segelpaket och ett brädpaket som “sportutrustning” och betalade 40 euro per pack enkel resa. Det funkade utmärkt för mig. Dom kollade ingen vikt eller så men jag hade nog tur. Dom brukar vara petiga till max.

  • donpedro

    Medlem
    26 april, 2011 vid 17:25

    Ja har också rest med Ryan, förvånansvärt problemfritt när jag flög måste jag säga, kommer inte ihåg va ja betalade extra men de va inte farligt dyrt. Viftar man bara med lite euro så löser ju ryan precis allt åt en.

  • kate

    Medlem
    26 april, 2011 vid 18:10

    Åkte från London till Kerry-Irland med Ryan. Lugnt från London, men i Kerry var det på grammet. 22kg vägde bagen. Tog av blöta fotstroppar och skruvmejsel från bagen så gick det bra. Lutade boardbagen mot väggen och vann även där ett kilo. Bästa är nog att dela upp det. Måste packa rätt tight för att få ner en vindsurfingutrustning på 20 kg!

    Lycka till!

  • mats_o

    Medlem
    26 april, 2011 vid 18:20

    Blir bara surfgrejer denna gång så vikten är inga problem. Tror kryssrutan kanot/cykel/övrigt är det närmsta man kommer;) Verkar faktiskt som snik-ryan har bättre villkor än de vanliga bolagen.

  • ola-h

    Medlem
    26 april, 2011 vid 19:45

    Vart bär det av?

  • mr-jibe

    Medlem
    26 april, 2011 vid 20:01

    En polare till mig som tog med sig vågisen till skolseglingen, teneriffa, tror det va 600 eller 800….

  • lex-luthor

    Medlem
    27 april, 2011 vid 06:43

    Det var ju förvånansvärt billigt för att vara Ryanair, trodde det skulle vara rejält mycket dyrare med deras betalningsmodell.

  • divander

    Medlem
    28 april, 2011 vid 18:36

    Tycker inte Ryanair är speciellt dyra på något. Skillnaden är mest att de tar betalt för allt. Men å andra sidan slipper man betala för sådant man inte utnyttjar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ryanair och surfbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.