Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sa blev vi av med en till

  • bjornen

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 16:47

    Mera kurser av det här slaget så kommer det att lösa sig…
    http://www.kossan.se/vindsurfing.htm

  • fredrik-ygge

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 16:55

    http://www.naish.tv -> Kitesurfing -> Hang Time (en bit ner)

  • jopi

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 18:57

    @getwet 391133 wrote:

    Sjalvsanering kanske, eller? Hoppas pa att det ar fejk…..:wink:

    http://www.kossan.se/roliga-filmer/extreme_kite_surfing.htm#6iYOVWHugfc-1

    Fattar inte riktigt vitsen med torrdräkt, huva, skor och sedan badshorts… men jag är väl för gammal….

  • macl3an

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 19:06

    Shit, måste vara fejk?

  • mr_johan

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 19:08

    @jopi 391156 wrote:

    Fattar inte riktigt vitsen med torrdräkt, huva, skor och sedan badshorts… men jag är väl för gammal….

    I så fall är jag nog också förgammal (19). Däremot dom få dagarna när solen steker på ordentligt och vattnet är hyfsat varmt så är det ju underbart med ett par ljusa shorts och en hydrotex tshirt ovanpå shortyn så man slipper stekas ihjäl i den svarta dräkten och ändå varmt om man trillar i.

  • rookie

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 20:46

    @jopi 391156 wrote:

    Fattar inte riktigt vitsen med torrdräkt, huva, skor och sedan badshorts… men jag är väl för gammal….

    Fick en förklaring om att draksurfarna hasar väldigt ofta på rumpan och att det är för att skydda våtdräkten. :confused2:

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 21:43

    Okej, jag ska villigt erkänna att om jag har shorty så har jag långa shorts för att inte bränna benen i solen, men då syns inte ens våtdräkten för jag har en rashguard också (typ Grekland…). Men en 5/3:a, huva, vantar och sen shorts på det?

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 juni, 2007 vid 08:24

    jag tror shortsen ovan våtdräkten är en variant av shorts utanpå cykelbyxorna.. som en del började med för att slippa stoppa en strumpa i byxan.. troligen är det alltså så att kitesurfare har mindre “balls” än windsurfare 😉

  • soulsurferusa

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 21:42

    Igår blev vi här i californian av med en på riktigt faktiskt… ser tidningsartikeln nedanför. När börjar folk inser att kitesurfing inte e roligt alls???

    Teen kitesurfer smashed into cliff dies two days after graduation
    The Associated Press
    Article Launched: 06/17/2007 11:57:26 AM PDT

    SANTA CRUZ, Calif.—Friends and family mourned a kite surfing Los Altos teen who was smashed into a cliff by strong winds just two days after graduation.

    Derek Abraham died Thursday along Panther Beach north of Santa Cruz when he may have misjudged his landing while on the water and was hurled into the cliff, friends said.

    The 18-year-old Eagle Scout had just graduated from Los Altos High School and was still a novice at the sport, in which a large parachute-like kite pulls a rider on a small surfboard.

    Abraham could not be resuscitated after the accident and likely died of a head injury, witnesses said.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sa blev vi av med en till

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.