Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här föddes konfen

  • Så här föddes konfen

    Publicerad av Knatte på 15 januari, 2005 vid 22:08

    För alla som inte har varit med på konfen så länge, så hittade jag det första inlägget som har gjordes på denna konfen….
    Det är från september 1999. Åren går onekligen fort, men “konfmaster gör ju ett kanonjobb som alltid grin.gif

    Första inlägget på konfen

    brutus svarade 19 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • feg

    Medlem
    16 januari, 2005 vid 08:41

    Instämmer i att konfmaster gör ett kanonjobb!

    Skulle det varit så här stor gemenskap vindsurfingsverige utan konfen?

    Ett tydligt exempel på nyttan är detta “januari-surfande”. Vem skulle åka ensam till Torö en brutal januari dag och sedan går ut i vattnet. Med konfens hjälp blir det alltid ett gäng som tillsammans arbetar på att dra på sig en tidig ledgångsreumatism. smile.gif

    /feg

  • oaxen

    Medlem
    16 januari, 2005 vid 11:15

    Den sköna stämning som finns inom vindsurfingen är detsamma man kunde uppleva inom snowboard-sporten i slutet av 80-talet. Det är väl så att små sporter skapar större gemenskap än de stora, ett gott skäl till att inte låta vår “sport”/”livsstil” bli stor.
    I och för sig är väl syskonet vågsurfing i Sverige undantaget som bekräftar regeln, en liten sport som på sin konf(kallsupen) har en allt annat än välkomnande och skön stämning.
    När jag hade min mest aktiva vindsurfingperiod i slutet av 80-talet visste man aldrig när det skulle blåsa, det var svårt att hålla kontakten med surfpolare – nu är det annorlunda tack vare nätet och särskilt denna eminenta konf!
    Vi ses på vattnet!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    16 januari, 2005 vid 19:06

    smile.gif Hur många gånger blev man inte lurad av lokalblaskans SMHI-rapport som lovade >10m/s. Ut i alltför hög fart mot spot’en, bara för att konstatera att det var segelbåtsväder. Det är onekligen bra mycket lättare att få tid/surf/jobb att gå ihop nu jämfört med då (80-tal och tidigt 90-tal) med alla vädersajter, SMS, forum, mobiltelefoner (inte många surfare hade /// Hotline “bärbar” NMT-telefon på 80-talet wink.gif

  • dr-masse

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 08:06

    Ah nostalgi! Ingen skräll att jag gillar sånt, precis.

    En liten kommentar, bara. Det fanns ju en konf före dena konf. Åsså fanns det en konf före den konfen oxå, som låg på Passagen om jag inte missminner mig. Skulle va rätt skoj att läsa några inlägg därifrån, bland annat klassiker tråden “Bic Astro Rock vs vadenuvarförnånbräda”…

    Konfa På!

  • philippos

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 08:51

    Konfen är kanon men kan fortfarande bli bättre. De stora fördelarna är att det bara finns en riktig konf, att forumet är relativt välutvecklat samt att besökarna ofta är seriösa. Det finns många andra forum där det inte är så vilket gör att man uppskattar detta extra mycket. Anledningen till den sköna stämmingen är nog den samma som på stranden. Vindsurfing i Sverige är en entusiast-sysselsättning som kräver en hel del av sin utövare. Man mer eller mindre måste ha koll på både utrustningen, surfbussen och spotsen. Det gör man enligt min mening enklast genom att besöka detta forum en gång om dagen. Jag kan tänka mig att jag själv i snitt är “inne” ca 20 min om dagen. Det blir en väldig massa tid på ett helt år vilket har fått mig å fundera på om man inte är lite beroende. Tänk vad som skulle hända om t.ex. forumet lades ner under en månad!

  • petter

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 10:19

    Kan det vara den klassiska tråden “Shark vs Ray” från -97 som du tänker på? smile.gif



    Rubrik: Alpha Shark -bra?
    Namn: Micke
    Datum: 1997-03-26 Tid: 23:49

    Den Alpha-bräda som Surfers Paradise säljer, vad är det för en pryl? Jag har hört att den beter sig som en ren race-bräda. I så fall kan den inte passa för nybörjare som de säger. Jag ska köpa en ny bräda nu när jag har sålt min Bic rock and roll 310. Är Alphan ett alternativ för 5000kr för mig som inte seglat så mycket med liten bräda?

    Namn: Martin
    Datum: 1997-03-26 Tid: 23:58

    Jag antar att du menar Alpha Shark 290 för 4995. Det är ju ingen liten bräda! 290! Det är ju en pråm! Det är klart att den måste designas som en racebräda om det ska bli något liv i den. Men jag tror ändå att det kan bli ett lyft för dig jämfört med en Rock´n Roll. Bicen är väldigt svårkontrollerad i medelhård till hård vind. Alphans utpräglade no-nose gör att den bli ganska lättkontrollerad och direkt i manövrarna trots längden. Jag sitter här och tittar lite i Paradise News 1/96. De säljer ju en Fanatic Mega Ray för samma pris. Det är ett bättre val!

    Namn: BertilBo
    Datum: 1997-03-27 Tid: 12:51

    Hörru Martin, du snackar mest en massa skit! RAY kan möjligtvis vara roligare i mycket vind (10m/s) och mer men tänk på hur mycket mer man kan segla med en Shark!!! Sharken planar ju ca 2m/s tidigare än RAYen (gissar jag i alla fall). Sharken är ju dessutom en mycket nyare design. Mitt tips är: Köp Sharken och skippa Rayen. Du kanske inte vinner några tävlingar med den men du får mycket bräda för pengarna…

    /BertilBo

    Namn: Svenna Gurka
    Datum: 1997-03-27 Tid: 13:44

    Jag håller nog med BertilBo. Sharken är en mycket bra bräda som planar oerhört tidigt. Rayen kommer du få plöja i de vindar som sharken susar förbi. Rayen är dock även det en mycket bra bräda för hårdvind course/mellanvind slalom som planar hyfsat tidigt men något större än 6.8 tycker inte jag den är optimal för. Mega är ganska ömtålig och du behöver boardbag och du måste vara ganska försiktig med den. Alphan är pansar säker men väger därför mer.

    Namn: Martin
    Datum: 1997-03-27 Tid: 22:30

    Hörru du Bertil-Boo!

    Här gissas inte förstår du, här vet man vad man snackar om. Det man inte vet någonting om det håller man tyst om! Har grabben glidit runt på en 310 i ett par år, så vill han för fan inte åka pråm även resten av livet också. Vill man uppleva den riktiga planingskänslan med bra speed är det brädor under 290 som gäller!

    Snackar vi The ultimate Ride?
    Alltså THE ULTIMATE RIDE?

    I så fall snackar vi Fanatic Bee 284. Så lagom stor att det stör!

    Och på tal om att MegaRayen är ömtålig… Vill man köra fort måste brädan vara lätt, liksom. Jag ska förklara det här med vindsurfing för er någon gång, BertilBosse och Svenne-Tomat.

    Det kostar att ligga på topp! (Köp en boardbag!)

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-03-28 Tid: 10:59

    Fjant!

    Sharken ÄR överlägsen i planingsegenskaper i jämförelse med både ray och bee. Varför tror du alla i svenska cupen seglar runt på 290, 7.8 segel och +40 fena? Jo för att det inte blåser så mycket i Sverige! Visst, en liten bräda är roligare, livligare och känns snabbare men om man vill kuna segla riktigt ofta så är sharken det bättre alternativet. Men visst är det -6.5 segling man är ute efter så kanske de mindre alternativen är bättre men då missar många seglingsbara dagar.

    De dagar det verkligen brallar i är ju dock sharken för stor men blåser det mer än 6.0 vind så passar ju en 270 bättre än både ray och bee även om dessa fungerar betydligt bättre än sharken i dessa vindar.

    Namn: Martin
    Datum: 1997-03-28 Tid: 23:38

    Svenne Gurka undrar varför alla seglare i svenska cupen seglar 290+ och 8,0 segel. Jo, det ska jag tala om. De TÄVLAR i att segla snabbast från punkt A till B, inte om att ha roligast på vattnet. Vad jag menar är att ska man ha en liten bräda, så passar en 290 inte så bra. När det blåser lite är 290 bäst, men ärligt talat, hur roligt är det att hela tiden koncentrera sig på optimal fotplacering och maximalt utnyttjande av seglet, vilket man måste göra även med en 290 för att plana i lätta vindar? När det sedan vinden ökar till gäss-styrka, så är det nästan läskigt stort med en 290. Jag har faktiskt bara provat MegaRayen ett par gånger och trots att det bara blåste runt 8 m/s i medeltal, tyckte jag att den var bra att segla.

    Den bräda som jag använder i särklass mest är dock min gamla hederliga Mistral Screamer LCS från -89. Den är den mesta funktionella bräda jag provat och dessutom är den riktigt fräsch, trots att den börjar närma sig de 10. De dagar man inte har roligt med den brädan kan man lika gärna stanna hemma. Min Screamer med ett Gaastra 6,4 eller 5,7 är en fröjd att segla de flesta dagar här på ostkusten. Jag brukar vara en av de första som planar i hemmaviken, trots att Screamern har en ganska gammal design.

    Vi ses på vattnet!

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-03-30 Tid: 14:54

    Sharken behöver man ej koncentrera sig på fotplacering och segel, den är ganska lättseglad. Har själv provat både sharken och rayen och man planer mcyket tidigare med sharken även om rayen är betydligt roligare när det väl blåser ordentligt. Så visst håller jag med om att en mindre bräda kanske är roligare om man endast ska ha EN bräda. Då kanske en 285 passar bättre efter som den har ett bredare vind register.

    Jag vidåller dock att Sharken är ett mycket bra alternativ. Den fungerar utmärkt i 7.5-6.0 och handen på hjärtat så är det inte så ofta man behöver mindre segel än 6.0. Visst kan man säkert segla snabbare och ha roligare på en mindre bräda i 6.0 vindar men sharken fungerar helt OK även i dessa vindar även om den kan ibland börja kännas lite stor på slörarna.

    Svaret på den ursprungliga frågan är: Sharken ÄR en BRA bräda för LÄTT vind!

    Namn: Åke Sjöberg
    Datum: 1997-03-30 Tid: 17:03

    Alphan är en myket bra allroundbräda med racekaraktär. Jag har sålt flera till nära nog nybörjare på liten bräda och de såväl som mer avancerade surfare tycker att det är en kanonbräda. Lycka till med din Shark!

    Namn: BertilBO
    Datum: 1997-04-01 Tid: 12:53

    Ska man bara ha en bräda så vidhåller jag att man ska ha en STOR bräda. Med en Shark kan man segla ruskigt mycket mer än med en 280 bräda. Dom få dagar det blåser 6.0 segling så är det så klart roligare med en mindre bräda, gärna en vågbreda (blir väl ca 5.0 då…) men ärligt talat, hur ofta blåser det fullt tryck i ett 6.0 racesegel?!?

    /BertilBo

    Namn: Martin
    Datum: 1997-04-01 Tid: 23:08

    Jag får väl köpa en sån där jävla Shark, då!!

    Namn: Assar
    Datum: 1997-04-02 Tid: 17:21

    Bertil Bo-Ko är en KOSSA! 🙂 Skall man endast ha en bräda och kan grunderna så fungerar nog en Ray 282 utmärkt! Den har betydligt större seglingsspektrum än Sharken. Missar kanske de dagar med minst vind men de dagarna är det oftast så byigt att man skall ha en kossa eller en mega allan för att kunna segla…. Om jag inte kommer ihåg fel så har Ray 282 ca 110 l (går att dra rigg) och fick mycket bra kritik, tror att den var testvinnare i Windsurf när den kom….. som om nu det säger så mycket…. Ray 282 skulle vara mycket lätt planande, ta bra höjd och dessutom vara snabb. Var det samma pris för Fanatic Ray 282 och Alpha Shark så skulle jag nog välja en Ray.

    Det beror ju dock även på seglarens vikt och var man har tänkt att segla. I Stockholms byiga skärgård kan det ju alltid kännas tryggt att ha 20 liter extra att segla hem på när det plötsligt slutar blåsa….

    Namn: Gotland
    Datum: 1997-04-02 Tid: 17:56

    Jaha ja man får väl slänga sig in i diskutionen då. Jag är själv på gång att byta bräda och skulle som sagt vilja ha lite tips. Har nu en Bec Astro Rock 285 på 125 liter och ca 8.2 kg. Ja just det jag väger hrm 93 kg och är hrm hrm 207. Så ni fattar va….det bör vara en stor bräda antar jag, är Sharken lagom eller är den för lika Bicen. Jag vill ju byta upp mej liksom. kan segla “rätt” bra inget proffs men gipparna sitter liksom vattenstart och “små” hopp ibland. Tänker göra mig av med Bicen så jag behöver en allt i allo bräda. det gör inget om det blir lite för svårt i början, det är ju då man lär sig. Jag menar om den blir lite för liten, behöver väl inte garanterat gå att dra rigg på, vattenstartar gärna.

    Namn: Ottosson
    Datum: 1997-04-02 Tid: 19:09

    Du kanske vill köpa min Sunset, Klimpen. 🙂

    Nu till Diskutionen:

    Visst kan det vara skönt med en 2.91:a när det är riktigt lätta vindar, men å andra sidan blir den ganska snart fladdrig och dann om blåsten ökar. Ska man endast ha en bräda är det nog, enligt mig vettigare att satsa på en som ligger på 115 ±4-5 liter. Den kan man ha även när det blåser. För jag menar, hur kul är det att få stå över/köra på halvfart de dagar när det verkligen blåser?

    Namn: BertilBO
    Datum: 1997-04-03 Tid: 10:48

    Det är klart att det är roligare att segla än att stå på stranden när det blåser. Är det plattvatten eller åtminstone inte alltför shoppigt så klarar Sharken av en himla massa vind. Är det däremot mycket sjö blir den strax för stor.

    Jag har visserligen inte seglat Sharken så mycket själv men andra liknande brädor har jag seglat mycket.

    Det hela beror väl egentligen mest på var man bor. Bor man som jag i Stockholm så är en stor bräda att föredra. Bor man däremot i Halmstad så skulle jag nog faktiskt välja RAYen.

    (Den här diskussionen är ju riktigt kul!:-)

    /BertilBo (numera ko, enligt tidigare inlägg…)

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-04-03 Tid: 16:47

    Då tycks vi alla vara eniga…. Ostkust, +7.0 segel och lätt vind – Välj Shark Väst kust eller max 6.5/7.0 segel – Välj Ray

    Namn: Martin
    Datum: 1997-04-03 Tid: 18:58

    Ni grabbar som gillar stora brädor(BertilBoo och SvenneTomat), känner ni inte någon som vill köpa en finfin GoBig-bräda, komplett med segel, av mig? Ni verkar ju röra er i de kretsarna!

    Bräda: Twist Boards 3.90, 70-80cm bred, 22 kg. Centerbord som går att fälla in helt! Segel: Beli Sails 5,7 i slitstark segelduk med tittfönster(!) för säker segling. Fena: 28 cm Epoxylaminerad Glasfiber. Stroppar: Ja! Ej nya men de fungerar. Bom: Twist Allround med flexibelt tampfäste. Mast: Finns ingen i dagsläget, men det kan fixas.

    Pris: 1500 kr (ev diskuterbart vid snabb affär.)

    Så ta och samla ihop surfkompisarna och diskutera detta erbjudande!

    Vid intresse: Svara på detta inlägg.

    Namn: BertilBo
    Datum: 1997-04-04 Tid: 09:43

    Ni grabbar som gillar stora brädor(BertilBoo och SvenneTomat), känner ni inte någon som vill köpa en finfin GoBig-bräda, komplett med segel, av mig? Ni verkar ju röra er i de kretsarna!

    @ Helt korrekt, Go Big or Go Home!

    Bräda: Twist Boards 3.90, 70-80cm bred, 22 kg. Centerbord som går att fälla in helt! Segel: Beli Sails 5,7 i slitstark segelduk med tittfönster(!) för säker segling. Fena: 28 cm Epoxylaminerad Glasfiber. Stroppar: Ja! Ej nya men de fungerar. Bom: Twist Allround med flexibelt tampfäste. Mast: Finns ingen i dagsläget, men det kan fixas.

    @Vad handlar det om för mast? Glasfiber från -81 eller? Det här verkar ju vara en höjdarbräda, 22kg är ju ingenting. Segel med TITTHÅL!!! ujujuj, man blir ju helt till sig. Det enda jag önskar mig är en lite mjukare fena. Gärna i någon glad färg som shockrosa eller nåt. Bara det impar på brudarna så…

    Pris: 1500 kr (ev diskuterbart vid snabb affär.)

    @Du är en vass affärsman…

    Så ta och samla ihop surfkompisarna och diskutera detta erbjudande!

    @Skulle jag ha kompisar?

    Vid intresse: Svara på detta inlägg.

    @Njeaj, det är nog ingen av mina kompisar som kan hantera såna häringa hightech grejor…

    Synes!

    /BertilBo

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-04-04 Tid: 17:16

    Stackars grabb! Stor bräda och stor bräda är inte samma sak. Att jämföra en courseracer eller course/slalom med en gammal ladugårdsdörr är ju pinsamt! Din bräda är endast till för morsan att ligga och sola på. Om någon skulle köpa denna utrustning så skulle han tvingas köpa nytt inom 2-3 månader… när jag hör sånna som dig så blir jag bara trött och irriterad. Även om jag personligen föredrar att segla vågor och mindre slalombrädor så måste man ju förklara fakta när man får läsa så mycket skitsnack.

    En shark eller annan modern bräda är något helt annat. Bara för att en bräda är stor behöver den ej vara tråkig att segla. Faktum är att så fort man planar och är ute på vattnet så har man jävligt kul .Det är en speciell känsla att plana när de andra sitter på stranden tittar, att susa fram när det inte ens går gäss, att plana förbi grabbarna som står med vatten till knäna…… Stora brädor är roliga på sitt sätt även om det inte är på samma sätt som när man har fullt drag med 255:an.

    Jag trodde vi hade kommit fram till att stora slalombrädor var bra, jag har inte sagt någonting om gamla pråmar….

    Namn: Martin
    Datum: 1997-04-04 Tid: 21:50

    Jag tycks vara inne på helt fel spår när det gäller er brädsmak. Gurka och Boo gillade visst inte min Twist!

    TADAAA!!!
    Nu till veckans stora avslöjande:

    Jag måste tacka för en givande diskussion. Det var jag som lade in ursprungsrubriken (med annan signatur, så att jag kunde hålla igång snacket). Jag ville bara veta lite om vad andra i surfSverige säger om Alpha Sharken. Hoppas ni inte kände er alltför provocerade, men jag skulle bara testa om ni verkligen menade vad ni skrev om GoBig-trenden. Sharken verkar vara en bra bräda. Kanske ska man ta en titt på en sådan. Den kan vara bra att ha de dagar som Screamern inte lyfter.

    P.S Passar det inte med Twisten, Gurka och Boo? I så fall har jag en TIGA OneOneOne för end 1000kr! Kan det vara något för Eder?
    Brädan är av samma typ som Twisten, men den är ngt tyngre och rundbottnad. Segla, paddla eller ro, valet är ert!

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-04-06 Tid: 11:30

    SUCK

    Du tycks dock fortfarande inte riktigt ha förstått skillnaden på stor och stor. Seglade själv courseracer för ett antal år sedan och anser denna brädform vara mycket underskattad och egentligen borde användas mer än vad den gör. I svaga byiga vindar är den super och den går att segla även när vinden ökar. Dina gamla rundbottnade allround saker är något helt annat som hör historien till. Hade det inte varit för att courseracers är så stora och jobbiga att släpa med sig samt att kicken av en slalombräda är så mycket större så skulle jag nog köpa mig en ersättare till bamban som ligger och väntar på soliga glidardagar på landet. Att segla på tur i sommarbrisens Stockholmsskärgård är ganska skoj! (ett par gånger om året…)

    Namn: Per
    Datum: 1997-04-08 Tid: 22:50

    Beror det inte lite på hur stor man är (vikt), vilken bräda man väljer. Jag väger runt 70-75 kg (efter jul 75) och jag seglar en cls slalom 270 årtal 92, 93 vet inte så noga den har nose i alla fall. Kompisen däremot har en 285 bräda custom med ganska mycket volym, han väger runt 100 kg. Vi planar ungefär lika tidigt/sent när han har sitt 8,2 och jag mitt 5,5. Iofs sjunker vi ganska samtidigt också. Hej från Per

    Namn: BertilBO
    Datum: 1997-04-09 Tid: 08:42

    Per–>Jag tror inte på att du och din polare börjar plana samtidigt respektive sjunker igenom samtidigt…

    Namn: Svenne Gurka
    Datum: 1997-04-09 Tid: 18:49

    Om ni planar lika tidigt så måste det bero på dålig teknik hos din polare…. med en >8.0 MÅSTE han plana tidigare än dig med en 5.5:a

    Namn: Per
    Datum: 1997-04-09 Tid: 23:43

    Jojo jag kanske överdrev lite lite men inte mycket när jag skrev att vi planade samtidigt. Nu har jag dock beväpnat mej med ett 6,7 m2 segel och en carbonmast så nu tänkte jag plana först så det så. Hej från Per

  • dr-masse

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 10:30

    JA! Där är den! Misstänkte att du satt å klämde på den…

    Roligt! Dessutom hade ju inte tråden funkat på dagens konf med IP-nummer å sånt skräp… 😉

    Tråda På!

  • calle

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 11:57

    Byter man ut namnen på grejerna så kan ju tråden återanvändas, vilken säsong som helst. Det brukar ju låta ungefär så där varenda gång smirk.gif
    Nä kanske inte nu längre föresten, det har blivit lite bättre på senare tid, kanske.
    / Calle

  • hstrom

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 12:07

    Haha.. det va ju riktigt kul o läsa!!
    Det märks att det hänt en del…

  • borje

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 14:31

    Jag tycker att man fortfarande blir lurad och får sitta på stranden och spana på sand!

  • dr-masse

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 14:38

    Alltså, konfen å nätet är ju en djävul i fin klänning, som vi brukar säga.

    Å ena sidan har i alla fall mina bomkörningar minskat radikalt de senaste fyra-fem åren. Å andra sidan så ser man ju potentialen till “var det kan vara som bäst” och kör 14 mil enkel väg för att kanske få smaka en liten våg. Sådana felkörningar gjorde jag nästan aldrig förr… Dessutom kan man nu aktivt dygnetrunt precishelatiden konfa och vädersurfa och fetavågpix och surfprylsporra sig å det grövsta varför surfsuget är påslaget mest hela tiden. Jobbigt, för omgivningen, är det!

    Men jag tycker att med viss koll och lite is i magen så får jag mer segling och kan planera bättre, något som gett mig och mitt liv (läs – min fru) lite mer andrum. Ah!

    Konfa På!

  • steffo

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 15:38

    Det där är första inlägget på Konfen Ver 2.0 men absulut inte det första konfen inlägget. Jag tror att ursprungs konfen rullade 1-2 år innan nuvarande kom till.
    Dom inläggen finns dock inte kvar.

    /Steffo

  • frog

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 16:19

    Fanatic Mega Ray är bäst.

  • Knatte

    Gäst
    17 januari, 2005 vid 17:07

    Jag förstod detta via presentationen “den nya konfen” men det var via denna nya versionen som jag loggade in mig (-99 alltså)
    Kul att se vissa alias var med från början, Dr Masse hade ju redan inlägg från början… cool.gif
    Själv var man ju lite blyg i början väntade till december -99 innan inläggen började flöda grin.gif

  • petter

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 17:56

    Ska vi frossa lite i nostalgi och gå ännu längre bak i tiden så var Sverige världens windsurfingmetropol i internets barndom… under 94/95 hade Jona Ljungström, Stefan Jeleby, Stefan i Linköping och jag fyra websiter om windsurfing i Sverige. Detta medförde att yahoo innehöll nästan fler svenska windsurfing-siter än något annat land!!! Det varade bara några veckor men dock… Nätet växte och blev hetare så under 96-97 flyttade vindsurfingen in hos Torget som då hade ambition att innehålla allt och lite till… Samarabetet gick ganska knackigt men lyckades i varje fall få upp det första svenska vindsurfingforumet på nätet!

    http://web.archive.org/web/19970416033117/www12.torget.se/cgi-bin/asikter/asikter?indexthreads+Brada

    Torget blev dock allt grinigare och ville nå en bredare målgrupp genom att slå ihop flera brädsporter. Detta resulterade i att alla windsurfare flyttade ut från Torget och istället klev Steffo fram som en räddande ängel! Detta var 21 januari 1998! Version 1.0 av steffo-konfen tycks ha gått förlorad men vill ni minnas kommer här två gamla versioner av konfen:

    http://web.archive.org/web/20001009231936/www.steffo.nu/cgi-bin/wwwthreads/wwwthreads.pl?action=list&Board=konfen

    http://web.archive.org/web/20020606125552/www.steffo.nu/ubbthreads/postlist.php?Cat=&Board=konfen

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här föddes konfen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.