Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Så här kan kiteboarding se ut

  • skanepaul

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 12:07

    Sinnes!

    Vilken hastighet håller wakebåtarna när dessa duktiga åkare är bakom?

    Det kanske är det största problemet plus det jämna draget med att få över de största vwaketricken till kite??

  • hah

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 14:24

    Man kan ju bara hoppas.. Snyggt!

  • sala

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 19:50

    @SkånePaul 708085 wrote:

    Sinnes!

    Vilken hastighet håller wakebåtarna när dessa duktiga åkare är bakom?

    Det kanske är det största problemet plus det jämna draget med att få över de största vwaketricken till kite??

    40-45km kör nog dessa dudes med, max last i båten! Jämnt drag!?, det är nollförlåtande drag efter båt vilket gör det svårare. Finns ju många kajtare som har stezze!

  • skanepaul

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 20:01

    Menar att kantar du för länge med kite så dör ju hela ekipaget, därför kan det vara svårt att få samma massiva pop.

    Men va fan vet jag, världens noob i wakevärlden! 🙂

  • pepa

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 22:02

    Inget speciellt pop det där, bara att tricket utförs snabbt. Dessutom vill jag helst köra småkickers efter kajten också, då blir det inga problem att göra sånt här. Ska vi ta var sitt trick och bara nöta sönder det så har vi tillsammans en vacker sport sedan? Nä, än så länge är det lite för låg nivå i kite för att det ska se ut så här. Hade wakestyle tagit fart från början (med Lou och grabbarna) så hade vi kanske varit i närheten idag.

  • pepa

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 22:09

    Ah fan va fin nosemoben är!

  • wakenils

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 09:45

    kite kommer inte bli snyggt eftersom i princip ingen pushar i den riktningen
    ganska sjukt med wake2wake greppad dubbel blind, men man undrar ju hur mycket last det är i båtarna nuförtiden

    får väl bli mer vågkickerkörning, och bli stark som en tjur så man orkar greppa, när blir det plusgrader?

  • luthor

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 10:27

    Riktigt stiligt.
    Nån som vet vad det är för låt? – Det svänger ju om den också.

  • pepa

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 12:20

    @WakeNils 708123 wrote:

    kite kommer inte bli snyggt eftersom i princip ingen pushar i den riktningen

    Jo! Vi får inte bli gamla för snabbt bara.

  • wakenils

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 13:52

    @Pepä 708130 wrote:

    Jo! Vi får inte bli gamla för snabbt bara.

    responsen för det man pushar för är ju rätt låg, inget på scoopen och steffo verkar vägra posta som nyhet. felhandsgreppat med draken i vattnet väl i rätt riktning även om det fortfarande är långt ifrån hur jag vill köra

  • skanepaul

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 16:50

    Jag tar på mig en nosegrab då….känns som min nivå, kanske jag drar till med att landa den blind i slutet på året! 🙂

    Blir bara vågkickers för min del och kiten ska jag tvinga neråt.

  • nicolai

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 17:12

    Skulle som jonas säga att det går i runt 40. Dom nya båtarna gör sjukt stor våg utan att den bryter vid lägre hastigheter. Så tror inte man behöver komma upp i 45, som man fick förut.
    Att sätta double backroll to blind grabbat efter båt är nått av det sjukaste jag har sett.
    En grej är att göra det på cable. (det får vi kanske se snart).
    Ock nej. Kite kommer aldrig att se ut som wake efter båt.

  • pepa

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 17:42

    Tycker ni är dåliga på att se potentialen inom kite. Och Nils, varför betyder responsen så mycket? Jag kommer pusha det även om inte en jävel tittar åt mitt håll. Jag kommer i alla fall gå med huvudet högt.

  • skanepaul

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 18:37

    Kolla in Sam Medyskys “low mobe” finns på Lewis Cratherns facebook.

    Kiten relativt lågt och en vindby får tag i honom, ser riktigt bra ut!

  • pepa

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 19:28

    Hehe den var najs! Men tyckte den var lite för okontrollerad. En nose på den och utan vindby så börjar vi snacka!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Så här kan kiteboarding se ut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.