Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Så har man skaffat sig FON!

  • Så har man skaffat sig FON!

    Publicerad av judo-freddan på 7 januari, 2007 vid 17:53

    Fick nyss routern gratis. Delar med mig av lite bredband hemma och får då lite tillbaka när jag åker ut med bussen så man slipper ha nåt dyrt 3G-abonnemang. När jag inte befinner mig i närheten av någon annan Fonero får det bli GPRS via mobilen. Någon annan som gör likadant?

    judo-freddan svarade 17 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • fastforward

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 19:59

    Funderade på FON när man fick det gratis men kom fram till att det lagliga läget var alltför osäkert.

    * Enligt det kontrakt man har med sin ISP så får man inte dela ut sin uppkoppling till andra – kontraktsbrott med andra ord.
    * Vad händer om någon använder min uppkoppling till att tanka barnporr exempelvis? Visserligen måste “någon” registrera sig med sitt riktiga namn för att kunna använda FON men det går säkert att gå runt. Att jag sedan ska försvara sig med att jag frivilligt delat ut min uppkoppling även om det strider mot avtalet känns lite vanskligt.

  • judo-freddan

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 21:25
    fastforward;358056 wrote:
    Funderade på FON när man fick det gratis men kom fram till att det lagliga läget var alltför osäkert.

    * Enligt det kontrakt man har med sin ISP så får man inte dela ut sin uppkoppling till andra – kontraktsbrott med andra ord.
    * Vad händer om någon använder min uppkoppling till att tanka barnporr exempelvis? Visserligen måste “någon” registrera sig med sitt riktiga namn för att kunna använda FON men det går säkert att gå runt. Att jag sedan ska försvara sig med att jag frivilligt delat ut min uppkoppling även om det strider mot avtalet känns lite vanskligt.

    Många av ISPerna uttalar sig positivt om företeelsen. Bygger ju på att man redan har bredband och den som inte har det.

    Det andra skälet kanske rättsläget kan vara lite luddigare kring i nuläget men om det finns registrerat att det inte var du själv som gjorde det olagliga så..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Så har man skaffat sig FON!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.