Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing så här ser TT ut idag—Nu längtar man…

Taggad: 

• så här ser TT ut idag—Nu längtar man…

Publicerad av lasso på 20 december, 2009 vid 09:09

Söndagen den 20:e dec>>riktigt kallt.
    Sjukt sugen på att köra snart…bli VÅR NU!!
    /Lasso (fortfarande har inget barn kommit, 10 dagar över tiden nu,,,,):santa:

Knatte svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kinetic

Medlem
    20 december, 2009 vid 10:46

Damn…det är ju en massa öppet vatten, förstår att du saknar isen så du kan gå över till TT, eller rättare sagt is-surfa:)!

• lasso

Medlem
    20 december, 2009 vid 11:00

Ja,exakt

• surfan

Medlem
    20 december, 2009 vid 11:53
    Lasso;592814 wrote:
    Ja,exakt

Fan vad fint du bor falk:laugh:

• lasso

Medlem
    20 december, 2009 vid 15:32

faktum är att det är en trädkoja på 3 kvadratmeter, där jag och min fru lever ett enkelt surf-liv (lite som Rambo i First Blood), men läget är kanon JA!

• andersbq

Medlem
    20 december, 2009 vid 15:51

Det är bara en sak som räknas här i världen (enligt guiden på Hearst Castle när vi var på rundvandring): Location, Location, Location!

• lasso

Medlem
    22 december, 2009 vid 08:57

Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden ”tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)

Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)

Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
    Lasso,:santa:

• lasse-n

Medlem
    22 december, 2009 vid 17:24

Ja, hoppas det töar upp med sydlig kuling vind i mellandagarna så kanske man kan surfa !!
    Väntar på min nya racer Exocet Warp Sl pro model 56.

Lars F: du får säkert din julklapp på jul afton oxå :santa:.
    Grattis i förskott o God Jul & Gott Nytt År.

• andersbq

Medlem
    22 december, 2009 vid 17:54

Ser ju ut att bli både milt och blåsigt typ 29-30/12. Jag kommer alla dagar det blir vind.
    (underbart att ha bräddubletter nu när det är lite is!)

• johanoeberg

Medlem
    22 december, 2009 vid 18:14
    Lasso;592980 wrote:
    Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden ”tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)

Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)

Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
    Lasso,:santa:

Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.

Inbillar mig att det är rätt ”lågt” räknat.?.

• Knatte

Gäst
    22 december, 2009 vid 19:22
    JohanOeberg;593021 wrote:
    Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.

Inbillar mig att det är rätt ”lågt” räknat.?.

Kan säkert gälla stjärnklara nätter med lite vind i sjöar. I saltvatten/havet kan det gå lite saktare pga saltet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA