Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing så här ser TT ut idag—Nu längtar man…

Taggad: 

  • så här ser TT ut idag—Nu längtar man…

    Publicerad av lasso på 20 december, 2009 vid 09:09

    Söndagen den 20:e dec>>riktigt kallt.
    Sjukt sugen på att köra snart…bli VÅR NU!!
    /Lasso (fortfarande har inget barn kommit, 10 dagar över tiden nu,,,,):santa:

    Knatte svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2009 vid 10:46

    Damn…det är ju en massa öppet vatten, förstår att du saknar isen så du kan gå över till TT, eller rättare sagt is-surfa:)!

  • lasso

    Medlem
    20 december, 2009 vid 11:00

    Ja,exakt

  • surfan

    Medlem
    20 december, 2009 vid 11:53
    Lasso;592814 wrote:
    Ja,exakt

    Fan vad fint du bor falk:laugh:

  • lasso

    Medlem
    20 december, 2009 vid 15:32

    faktum är att det är en trädkoja på 3 kvadratmeter, där jag och min fru lever ett enkelt surf-liv (lite som Rambo i First Blood), men läget är kanon JA!

  • andersbq

    Medlem
    20 december, 2009 vid 15:51

    Det är bara en sak som räknas här i världen (enligt guiden på Hearst Castle när vi var på rundvandring): Location, Location, Location!

  • lasso

    Medlem
    22 december, 2009 vid 08:57

    Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden “tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)

    Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)

    Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
    Lasso,:santa:

  • lasse-n

    Medlem
    22 december, 2009 vid 17:24

    Ja, hoppas det töar upp med sydlig kuling vind i mellandagarna så kanske man kan surfa !!
    Väntar på min nya racer Exocet Warp Sl pro model 56.

    Lars F: du får säkert din julklapp på jul afton oxå :santa:.
    Grattis i förskott o God Jul & Gott Nytt År.

  • andersbq

    Medlem
    22 december, 2009 vid 17:54

    Ser ju ut att bli både milt och blåsigt typ 29-30/12. Jag kommer alla dagar det blir vind.
    (underbart att ha bräddubletter nu när det är lite is!)

  • johanoeberg

    Medlem
    22 december, 2009 vid 18:14
    Lasso;592980 wrote:
    Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden “tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)

    Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)

    Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
    Lasso,:santa:

    Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.

    Inbillar mig att det är rätt “lågt” räknat.?.

  • Knatte

    Gäst
    22 december, 2009 vid 19:22
    JohanOeberg;593021 wrote:
    Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.

    Inbillar mig att det är rätt “lågt” räknat.?.

    Kan säkert gälla stjärnklara nätter med lite vind i sjöar. I saltvatten/havet kan det gå lite saktare pga saltet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing så här ser TT ut idag—Nu längtar man…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.