• surfslusken

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 14:53

    @Svenne 505822 wrote:

    Tanken slog mig, skulle man inte kunna gå ihop ett gäng och skicka prylarna med frakt innan? Bor man dessutom i Göteborg med omnejd borde en transport med typ Maersk eller nåt vara ganska smidig.

    @Claes: De tokiga fransmännen är sköna. 🙂

    Ringde o kollade fraktflyg innan ja drog sist. Fick pris på ca 5200SEK enkel till Kapstan för mitt ca 30kg kit. De som gör att de drar i väg e tydligen måttet o pappers jobbet, fraktsedlar,tulldokument etc. Men kan va värt o kolla, kan bli bättre om man e ett bra gäng. Men de blir ändå mkt me logistiken. Blir många vändor o mkt tid på flygplatsen, både där nere o här hemma. De är liksom inte bara till att “checka in” prylarna samma da man ska flyga o dom ligger inte där o väntar när man kliver av planet. Skickade hem ett 60kgs kit från Fuerte för nåra år sen me cargoflyg, försöker undvika de sen dess. Vart varken billigt eller enkelt. När ja trodde att allt iaf va klarto betalt o ja åkte till Arlanda för o hämta prylarna så fick ja hosta ytterligare nåra hundralappar i terminalavgift där. O de va dyrt redan innan de.

  • lovesurfing

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 15:17

    Hej

    Åker ner till stri lanka via maldiverna 13/12-28/12. Sammanlagt pris 5200 t.o.r, fick min biljett för 3000 på tradera till maldiverna sen runt 2200 från male till colombo. De finns mer biljetter på tradera till maldiverna med samma datum och flyg som jag åker om någon är intresserad. Jag har inte bokat boende än på sri lanka men finns massor, och ganska billigt är det också. Jag åker ensam.

  • fredde_boastin

    Medlem
    10 november, 2008 vid 16:44

    Nu har jag och en kompis bokat resa till SA slutet nov-slutet januari. Dels ska vi skriva c-uppsats inom finans, dels tänkte vi vindsurfa en hel del. Finns det ngn som har lust att dela på en lägenhet i Kapstaden under några veckor i slutet av december och under de tre första veckorna i januari? Då vi ska resa runt en hel del är datumen preliminära men det borde ju gå att hitta en hyfsat billig lägenhet kan man tycka.

    Hör av er om ni har lust eller om ni redan har boende och vill dryga ut kassan med två inneboende skötsamma svenskar!

    Ha det fint!

    Fredrik Borg

    fredrik.cj@gmail.com

  • _frippe_

    Medlem
    26 november, 2008 vid 21:20

    Nu ser det ut som att jul & nyår kommer att spenderas nere i SA. Jag har en fundering på att hyra grejjor därnere istället för att släpa med sig egna. Dels för att man då kan flyga BA som har billigast och flest resor, och dels för att jag gärna skulle ha en lite mindre vågis än min egna därnere.

    Har ni några tips på uthyrningar där man kan hyra OK vågbrädor och segel/riggar? Kravet är såklart att man får släpa med sig utrustningen i egen bil utmed kusten, dvs checka ut prylarna när man kommer ner och lämna tillbaka när man åker hem. Hyrtid är ca 2,5 veckor.

  • surfslusken

    Medlem
    26 november, 2008 vid 22:03
  • styret

    Medlem
    27 november, 2008 vid 07:32

    och chokladtårta…

  • bonasurf

    Medlem
    27 november, 2008 vid 13:24

    Vid frakt. Tänk på att det ställe där varorna tas emot kan ta en avlsastnings och tullavgift.

    Vi skickade hem prylar ifrån Australien via båt en gång vi var där. Det var prisvärt men när vi skulle hämta ut dem fick vi betala lika mycket i “dockningsavgift” samt tullavgift. Vet inte om flygfrakt har liknande extraavgifter men det kan vara bra att kolla upp det då det inte alltid är samma organisation som skickar och som tar emot.

  • styret

    Medlem
    27 november, 2008 vid 17:02

    om du tar med dej grejerna när du själv flyger så räknas det bara som stort bagage och är inga tullar eller liknande.

  • surfslusken

    Medlem
    27 november, 2008 vid 18:22

    @styret 518391 wrote:

    om du tar med dej grejerna när du själv flyger så räknas det bara som stort bagage och är inga tullar eller liknande.

    VA?? Så du menar att negern som skinna mej på 2000 Rand i tull när ja plocka grejeran av bagage bandet i SA BLÅSTE mej?????

  • styret

    Medlem
    27 november, 2008 vid 23:12

    va? pröjsa du 2000 spänn för att få skinna? måste blitt en dyr resa.

  • basse

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:04

    @styret 518445 wrote:

    va? pröjsa du 2000 spänn för att få skinna? måste blitt en dyr resa.

    😀

  • lars_k

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:27

    Jag fattar det som att slusken blev “blåst” för 2000 Rand. Kanske inte så illa ändå men han borde kunnat pressa ner priset ordentligt i ett land som SA…

  • surfslusken

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:53

    @Lars_K 518484 wrote:

    Jag fattar det som att slusken blev “blåst” för 2000 Rand. Kanske inte så illa ändå men han borde kunnat pressa ner priset ordentligt i ett land som SA…

    Jag prutade bra, men hon tog betalt per cm o då blir de dyrt för mej. Ni hade säkert kommit både fortare och betydligt billigare undan.

  • rasmus_w

    Medlem
    28 november, 2008 vid 10:28

    @surfslusken 518492 wrote:

    Jag prutade bra, men hon tog betalt per cm o då blir de dyrt för mej. Ni hade säkert kommit både fortare och betydligt billigare undan.

    Ja de åker nog med vågbrädor i stället för såna där kona-saker.

  • lars_k

    Medlem
    28 november, 2008 vid 12:07

    @surfslusken 518492 wrote:

    Jag prutade bra, men hon tog betalt per cm o då blir de dyrt för mej. Ni hade säkert kommit både fortare och betydligt billigare undan.

    Hade blivit billigare om hon fattat att du snackade om cm och inte i dessa sammanhang brukliga tum när ni gjorde upp om priset. “8 centimeters” är ju inte direkt samma som “8 inches”…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.