Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen saab 93

  • saab 93

    Publicerad av anonym-anvandare på 1 november, 2004 vid 19:04

    Är det någon som kör omkring med en saab 93 och eller som vet om det är en bra bil ur surflastningssynpunkt. Dvs om det är schysst att lasta i bilen m brädor osv
    Peder

    patrikol svarade 19 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mag

    Medlem
    2 november, 2004 vid 09:15

    Den är rätt ok. Ett problem är att framstolen inte riktigt går att fälla undan om man vill lägga brädorna i bilen. Ryggstödet kan inte fällas hur långt som helst framåt. Jag har fått in två vågbrädor, 5 segel, bom master och då kan en passagerare sitta i baksätet har jag för mig. Saab 9000 är också bra att lasta i.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    2 november, 2004 vid 10:39

    Är det inte bättre att dra sätet långt fram, ta bort nackskyddet och fälla sätet så mycket bakåt som möjligt. Så brukade jag göra på Passaten och det fungerade fint. Fick in allt och en person bakom föraren.

  • mag

    Medlem
    2 november, 2004 vid 10:59

    Inte så bra då man fäller baksätets sits framåt (som då sticker upp en bit) och kan därför inte fälla framsätet så långt bakåt. Sen har jag för mig att det finns ett stoppläge i ryggstödet så man inte kan fälla så långt man vill bakåt. I alla fall på 5 dörrars modellen.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    2 november, 2004 vid 11:41

    OK.. då var det bättre fäll-mån på Passaten då.

  • cambo

    Medlem
    9 november, 2004 vid 13:24

    En nackdel med 9-3:an som jag märkt av är att de bara går att lasta en bräda på bredden, tackräckerna på den är välidgt smala. Men det funkar ju att lasta på höjd.

    I övrigt funkar den bra, stora bagageluckan är praktist att lasta in mycket i.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2004 vid 11:30

    Tackar för synpunkterna, Det är ju alltid skönt att kunna få in brädorna i bilen så man kan köra på lite när man har surfabstinens. 93:an verkar annars vara en ganska vettig bil även om den ligger högt i pris.
    Peder

  • mag

    Medlem
    12 november, 2004 vid 08:46

    Fast om du jämför Volvo mfl så får du mycket för pengarna. Annars kan du köpa en av de sista 900 från 97/98 som nästan är samma bil men lägre pris.
    /Magnus

  • patrikol

    Medlem
    12 november, 2004 vid 08:55

    Å andra sidan om du jämför med Multivan så får du väldigt lite bil för pengarna! wink.gif Omklädningsrum när det är kallt, fikastuga när vinden sviker, sovrum för 2, plats för 6 st passagerare. Grymt bra när man är på IKEA. wink.gif

  • surfen

    Medlem
    12 november, 2004 vid 12:49

    Räcker det inte nu med allt tjat om multivan smirk.gif

  • styret

    Medlem
    12 november, 2004 vid 17:46

    håller nog med. jag både bytte om och fikade i min 245a idag. har bott i den med förra flickvännen riktigt bra. såpass bra att hon tyckte man skulle kunna bo där i hur länge som helst (trots att hon normalt sett fick leva i den totala lyx min husvagn från 76 kunde erbjuda wink.gif ) och med extrasäten i bagageluckan kan vi åka 7 pers i den.

    allt för det faciala priset av 2000 spänn. det är prisvärt!

  • patrikol

    Medlem
    12 november, 2004 vid 23:42

    Alltid retar det någon wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    12 november, 2004 vid 23:43

    Låter trångt så in i hel….. smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen saab 93

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.