• tsss

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:47

    @Planing 444752 wrote:

    Tänkte bara göra lite reklam för mina safagafrågor i reseforumet. Jag har inte fått några svar, men det kan ju bero på att det är lätt att missa det forumet. Är det någon som varit i Safaga?

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55812
    /Planing

    Jag pratade med S31 och hans fru när jag var i Dahab i slutet av januari. Dom är båda duktiga surfare (i motsats till mig) och dom hade varit i Safaga. Så du kan ju prova att maila.

  • s31

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 18:45

    Hej! Vi var i Safaga för två år sedan i mars. Fick seglat 7 av 14 dagar med 4.7-5.9 och freestylegrejor. Helt OK segling. Kanon totalt sett. Vi bodde i bungalow på hotel Shams Safaga. 30 m från stranden, hade grejorna på rummet. Barnen kunde leka på stranden. Tidigt på morgonen är det rejält offshore och då kan man segla ut till ett sandrev en bra bit ut. Senare vrider det och blåser mer parallelt med stranden. Hade två väldigt sköna veckor men man var lite fast på hotellet. Staden Safaga når man med taxi men vi var aldrig där, mest pga att barnen då var 1 resp 3år.

    Jag tror inte ni skall bli besvikna

    Men…Dahab är nog ändå stråt vassare, både vindmässigt och lite mysigare – mer genuint på nåt sätt. Jag har lite film och bilder. Hör av dig isåfall.

    Mvh
    Mathias, S-31

    PS. Tsss, vad hade ni för väder efter att vi åkt hem? DS

  • trimmarn

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 10:42

    Jag var i somabay alldeles i närheten av Safaga (ett par km.) Där ligger http://www.surfmotion.com/# Dom hade nya fanatic/pryde + kitecenter. Riktigt fint ställe. Där kan man w-surfa oberoende av tidvatten vilket kan vara prob i Egypten.
    /pd

  • planing

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 20:34

    Tack för svaren. Hur är botten? Bör man ta med sig ett par rejäla skor för att skydda fötterna mot koraller, eller är det rena sandstränder?

    Dahab är nog ändå stråt vassare, både vindmässigt och lite mysigare

    Är det verkligen så? Jag kollade på club-mistrals statistik för mars 2007 och då verkade Safaga mycket vindsäkrare. Mysigare kan det säkert vara 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 februari, 2008 vid 05:59

    Skor på fötterna rekommenderas. Vinden i Dahab kan vara extremt byig. Safaga är ett härligt ställe för windsurf, lite enahanda på hotellstranden dit man är hänvisad om man inte åker in till byn. Ha re!

  • ath

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 08:37

    Har ung samma erfarenheter som S31 av surfingen i Safaga. Vi åkte in till “stan” på kvällarna och käkade när vi var där 2004. Finns riktigt gott käk där som e mkt bättre än det som serverades på hotellen längs stranden. Värt att leta lite alltså.

    Bodde på Hilton-fint, 3 uthyrningar inom 5 min.

  • oden031

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 16:57

    Håller med om att det är extremt byig vind i Dahab, bättre i Safaga.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.