Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Safaga – Club Mistral eller Tornado Surf Center?

  • Safaga – Club Mistral eller Tornado Surf Center?

    Publicerad av planing på 13 februari, 2008 vid 17:55

    Funderar på att åka till Safaga (Egypten) den 7:e mars.

    Jag har några frågor:

    • Ligger centren nära varandra? Om inte, vilket ligger bäst?
    • Det verkar vara lite billigare att hyra på Tornado. Är det sämre utrustning där? JP-brädorna verkar vara från 2005 enligt prislistan (och mistral från 2003/2004). Är det fräshare på mistralcentret?
    • Kan man hyra per timma på mistralcentret? Jag hittar inget sådant alternativ när jag kollar på club-mistral.com.
    • Ska man bo på Shams Safaga om man väljer mistralcentret?
    • Bör man förhandsboka bräda?

    Hoppas att det är någon som häckar i resmålsforumet. Jag brukar inte vara inne här så ofta. :smirk:
    /Planing

    planing svarade 16 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kinghippo

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 15:59

    På mistrals center i Dahab kan man hyra 7h för 95€, borde vara samma där?
    För sök att få tag på en mail till centret, dom har egna som inte står på websidan.

    Dom tyckte man skulle förhandsboka under högsäsong, början på mars borde klassas som låg? 10% billigare om man förhandsbokar men då kan man bara boka en hel vecka om jag minns rätt.

    Jag kom hem igår från Dahab, hyrde på mistrals center. Kan verkligen rekommendera det.

  • planing

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 20:29

    Vad körde du med för typ av våtdräkt? Fortfarande lite kallt för shorty, eller? Jag har en shorty, och nästa steg är min NP 5000. Det hade nog varit optimalt att ha ett mellanting antar jag…

  • pjoter

    Medlem
    20 februari, 2008 vid 21:28

    var i safaga å kitesurfade över förra julen och körde på båda ställena. dom ligger endast några hundra m från varandra på samma strand. vet inte hur det blåser i mars men i jan var det rak offshore och väldigt byigt pga alla hotell. Som kitesurfare var det bästa att åka med tornadosurfs båt till somabay där vinden var mkt bättre. Tog dock inte med vindsurfare då. svårt att säga vilker ställe som var/är bäst, båda är väldigt trevliga och bra att ha å göra med.

  • kinghippo

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 09:02

    Jag körde NP 3000, den var aningen varm om man inte badade tillräckligt ofta. Dom flesta körde shorty, håller man sig på brädan funkar det säkert med shorts. Det var ca 20 grader i vattnet så det var inga problem att bada.

    Jag skulle kört shorty om jag haft en, enda nackdelen är antagligen att man lätt bränner sig i solen.

  • planing

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 12:30

    Tänkte bara länka in denna tråden oxå. Tråden går på två ställen 🙂
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55827

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Safaga – Club Mistral eller Tornado Surf Center?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.