Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Safaga Sara?

  • Safaga Sara?

    Publicerad av lewold på 12 oktober, 2006 vid 17:51

    Va nere i Safaga dec 2002 och kitade. Där bodde en trevlig tjej som hette Sara som drev ett kitecenter. Hon hjälpte oss med boende och fixade en båt som varje dag tog oss ut till ett schysst ställe. Är det nån som vet om Sara fortfarande bor kvar, och om hon i så fall fortfarande driver centret.

    Om inte, så kanske nån annan kan tipsa om ett schysst ställe att dra till i två veckor under dec-jan.

    lewold svarade 17 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hbgkitare

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 08:52

    Fråga Anna Sparre som kommer hem från Egypten nu i helgen, hon känner Sara tydligen.
    Jag vill också vet lite mer om Sarfaga, tänkte sticka dit i mars när det lugnat ner sig här på jobbet!

  • simoneburgess

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 11:13

    ja, tips om fräsiga kiteställen runtom i världen som har vind under vårt vintermörker uppskattas! Var ligger Safaga?

  • larssa

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 11:53

    Kolla på: http://www.kitebeaches.com
    där kan man leta upp kiteställen runt om i hela världen

  • larssa

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:32

    Gillar man plattvatten så är nog Soma Bay rätt bra

  • simoneburgess

    Medlem
    13 oktober, 2006 vid 12:47

    Tackar för tipset.. Mycket info att ta in. Tips på billiga resemål som är trevliga att åka till när vinden är sunkig, men har bra nybörjarspots när vinden ligger i i vinter?

  • lewold

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 20:17

    Nån som vet hur det är med kite på Bonaire? Börjar bli lite desperat, vi tänkte åka iväg tre 2-3 veckor efter jul, men vet fortfarande inte vart…

  • joje

    Medlem
    20 oktober, 2006 vid 09:23

    Hej

    Just hemkommen från 2 veckor hos Tornadosurf som Saras firma heter. Vi hade 10 dagar med bra vind och 3 dagar med ok vind av 14, så klart godkännt får man säga.

    hon har mailadress: safaga@tornadosurf.com

    Inget partyställe direkt men vinden och det 28 gradiga vattnet räcker fint för mig 🙂

    /Johan

  • mattijas

    Medlem
    20 oktober, 2006 vid 18:00
    Lewold wrote:
    Nån som vet hur det är med kite på Bonaire? Börjar bli lite desperat, vi tänkte åka iväg tre 2-3 veckor efter jul, men vet fortfarande inte vart…

    Har osså funderat lite på Bonarie. Det händer väl en del kiteing där antar jag , etersom där e 10 spots regade på Kitebeaches.com , skrivs lite annats osså på http://www.kiteboardingbonaire.com
    Men man har inte hört så många andra kitesurfing som har vatt där.
    Vet inte så mycket om ön förutom att de ser fint ut där och att de e en hollänsk koloni.

  • lewold

    Medlem
    20 oktober, 2006 vid 19:30
    Mattijas wrote:
    Lewold wrote:
    Nån som vet hur det är med kite på Bonaire? Börjar bli lite desperat, vi tänkte åka iväg tre 2-3 veckor efter jul, men vet fortfarande inte vart…

    Har osså funderat lite på Bonarie. Det händer väl en del kiteing där antar jag , etersom där e 10 spots regade på Kitebeaches.com , skrivs lite annats osså på http://www.kiteboardingbonaire.com
    Men man har inte hört så många andra kitesurfing som har vatt där.
    Vet inte så mycket om ön förutom att de ser fint ut där och att de e en hollänsk koloni.

    mitt exs familj åkte dit för att dyka för något år sedan och tydligen är dykningen grym. Samma år gick världscupen i windsurf (freestyle) där.

    De bilder jag har sett ser sjukt bra ut. Grym plattvatten och inte speciellt mycke folk. Tyvär är det ganska svårt nu över vintern, nästan helt fullbokat. Annars kostar biljetten ca 8kkr.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Safaga Sara?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.