Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing safety leach till nya Eh bommen

  • safety leach till nya Eh bommen

    Publicerad av gogga på 6 februari, 2005 vid 19:21

    Hur fan fäster man safetyleachen(vanlig, inte HP) på ett bra sätt?

    bommen sitter ju fast i ett snöre till samma lina som safetyn måste sitta fast i(???) så man får aldrig det “en lina draget” man vill ha?

    Det man som bäst kan få är drag i ena linan och “mindre” drag i de tre andra… men är det tillräckligt?

    Känns som att den fortfarande kommer hålla formen och därmed fortfarande ha tryck i sig…

    Finns säkert en smart lösning på det hela men jag är inte tillräckligt smart för att komma på den! crazy.gif tongue.gif

    gogga svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • gogga

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 19:21

    Ps, jag menar om man rycker ckickenloopen

  • luuddee

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 20:33

    om du rycker chicken loopen så släpper du ju hela draken och kan därmed inte ha någon safetyleash utan du har systemet som sitter längre upp om du menar att du fästar hp-leashen i metallringen kan du itne göra dej av med draken mer än att dra safety på leashen. men ja fattar itne hur du menar riktigt. crazy.gif

  • luuddee

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 20:35

    aha fatta lite bättre nu.. om du löser ut säkerhetssystemet och sitter fast med chickenloopen fast det ville du kanske inte??.. så sticker bommen med 3 linor och du har en lina kvar i chickenloppen o då dör draken.. fast ja fattar itne riktigt fortfarande.

  • gogga

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 20:50

    Ne, man har ju en release uppe vid depowern, men den kommer man aldrig att nå ändå om det går åt helvete ju.,.. Når fan knappt depowern under vanliga omständigheter…

    Jag menar om man drar releasen i chickenloopen…
    På min gamla naish hade man ju en safety direkt ut till en av linorna så att om man råkade haka ur sig dog kajten..

    Hänger du med bättre nu?

  • backe

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 21:28

    Tyckte jag såg “kortare” chickenloops på bilderna från EH. Bytar du till det borde du ju nå övre releasen.
    Det är ju den som är finurligast. Den nedre är väl mest ifall det skiter sig totalt.

  • gogga

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 21:38

    jo det är ju sant…
    Men bara för att man bor på näset är man inte gjord av pengar(tvärr…) frown.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 21:42

    men fean HED du fick väl en ny bom me kiten? funkar inte den? hur korta armar har du igentligen???

  • gogga

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 21:54

    de kallar mig apan, har lång överkropp och långa armar så jag fattar inte… den är ju lika lång som lalles gamla!

  • gogga

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 21:55

    Plockar du hem en mindre till mig då?
    cost?

  • rambo_johnson

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 22:44

    va faaan, kolla om du kan byta den mot nån an Luddes bomamr om han har nån kortare?

    annrs kan ja nog fixa hem en ULTRA kort snörbit

    så här ser vår nya Svarta otyska bom ut är den lika lång som denna?

  • rambo_johnson

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 22:46

    o duu, fan fäst aldrig nått i röda kulan där för då är du smögad i bajs!

  • gogga

    Medlem
    7 februari, 2005 vid 07:56

    Det är den jag har..
    Slutsats: Man ska nå releasen där uppe…då är det lungt… ska koll anästa gång om jag når den!

    För övrigt är den jävligt skön!!!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing safety leach till nya Eh bommen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.