Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen

  • sebbe87

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 11:36

    vart kör ni runt hundfjället?

  • cortex

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 12:16

    Högfjället brukar vara mest populärt… men även Lindvallen, Hundfjället, Tandådalen osv funkar fin-fint.
    Personligen gillar jag Högfjället bäst p.g.a av de grymma ravinerna som finns där.

    Sist jag hörde något från Sälen var det got om snö så det borde gå att köra överallt.

    /Kaj

  • sebbe87

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 12:33

    Vinden verka bli skaplig är det några andra som tänker köra i helgen?

  • andersr

    Medlem
    20 januari, 2011 vid 16:37

    Blir det vind så kör vi på Högis till helgen!

  • 10ms-anders

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 15:48

    Hej hej
    Hur vind säkert är det till helgen vid högis? Ska dit och hoppas på vind. Prognosen säger typ 4s/m men gäller det fjället tro? Hur funkar det? Blåser det mer på fjället? Och den viktigaste frågan. Vart startar man?

  • andersr

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 09:08
    10m/s Anders;645899 wrote:
    Hej hej
    Hur vind säkert är det till helgen vid högis? Ska dit och hoppas på vind. Prognosen säger typ 4s/m men gäller det fjället tro? Hur funkar det? Blåser det mer på fjället? Och den viktigaste frågan. Vart startar man?

    Hej
    Angående vindsäkerheten beror det på var du har kollat prognosen. Dvs om det är låg- eller högterräng, om prognosen säger 4m/s i lågterräng så brukar blåsa bra uppe på fjället. Den senaste tiden har prognosen för lågterräng sagt omkring 4m/s men på toppen har det blåst 10+. Ta liften upp vid Högfjället, gå till vänster när du kommer upp sen är det bara att köra igång. Håll god marginal till liften och pisten bara. Vi ses kanske på fjället!

    / Anders

  • cortex

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 09:09

    Fjällväder är ganska lokalt… så det är bara att åka dit. 🙂
    (Eller kolla med toppstationen på Hundfjället för en vindobservation som stämmer hyfsat)

    Ta liften upp på Högfjället. Knata upp på platån typ 100 meter (för att vara ur vägen för skidåkare). Sedan är det bara att rigga.

    *EDIT* Jag och Anders verkar vara lite väl synkade på när vi svarar på inlägg… creepy. 🙂

  • jaca

    Medlem
    5 februari, 2011 vid 07:33

    Funkar det att köra i Stöten eller tar man bilen någon annanstans?

  • andersr

    Medlem
    5 februari, 2011 vid 07:47
    jaca;646049 wrote:
    Funkar det att köra i Stöten eller tar man bilen någon annanstans?

    Jag har för mig att jag sett någon bild på snökite i Stöten, det går säkert att hitta den tråden här på forumet. Annars är det bara att komma bort till Högis så kommer du inte vara ensam.

    / Anders

  • animal

    Medlem
    8 februari, 2011 vid 08:01

    Är i sälen denna vecka. Tog med mig kiten och tänkte åka över till Högfjället någon dag. (Bor i Lindvallen). De två senaste dagarna har det dock blåst pung på Sälfjället (12-16 ms enligt min vindmätare) och jag antar att det inte blåser mindre på Högfjället. Way too much for me and my 8…

    Finns det något alternativt ställe i närheten av Lindvallen där det inte blåser apa? (inte för att jag normalt vill klaga på vinden, men….) Har inte bil och är därför lite bunden till liftsystemen eller bussarna.

    Tack på förhand!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.